Get $25 free
loading...

Pernikahan Usahawan Kosmetik, Joy Revfa Dengan Suami Terdahulunya, Sah Mengikut Syarak

Share This:

Sebelum ini ramai yang keliru dengan isu pernikahan Joy Revfa yang dipercayai masih berstatus isteri orang tetapi pada masa yang sama melangsungkan perkahwinannya bersama Hafiz Hamidun.

Semalam Mahkamah Tinggi Syariah di sini mengesahkan pernikahan usahawan kosmetik, Joy Revfa dengan suami terdahulunya, sah mengikut syarak.

Hakim Syarie, Salehan Yatim memutuskan pernikahan Joy atau nama sebenarnya Siti Arifah Amin, 30, dan Datuk Mohd Rayus Abdul Rahim di Majlis Agama Islam Wilayah Songkhla, Thailand, empat tahun lalu adalah sah mengikut hukum syarak.

Beliau membuat keputusan itu selepas berpuas hati dengan semua dokumen, keterangan lisan dan hujahan bertulis yang dikemukakan kedua-dua pihak kepada mahkamah.

“Mahkamah berpuas hati dengan keterangan plaintif dan responden, saksi-saksi, dokumen-dokumen yang diserahkan selain pernikahan itu menggunakan wali hakim dan saksi.

“Mahkamah mensabitkan bahawa pernikahan kamu berdua pada 10 Januari 2013 di Majlis Agama Islam Wilayah Songkla, Thailand adalah sah mengikut hukum syarak,” katanya ketika membacakan penghakiman, di sini.

Joy Revfa diwakili peguam syarie Aznor Suhaida Dollah manakala Mohd Rayus, 46, atau lebih dikenali dengan nama Datuk Ray Imran hadir tanpa peguam.

Pada 23 Ogos lalu, Joy Revfa memfailkan permohonan pengesahan pernikahan antara beliau dan bekas suaminya itu.

Pasangan berkenaan dikurniakan seorang anak lelaki berusia tiga tahun, Muhammad Arryan Firdaus.

Terdahulu dalam prosiding semalam, saksi yang juga adik Joy Revfa, Mohd Zarif, 26, memberitahu mahkamah, beliau mengetahui mengenai pernikahan kakaknya itu tetapi tidak dapat hadir berikutan mempunyai urusan kerja.

Sementara itu, Aznor Suhaida ketika ditemui di luar mahkamah, berkata, pihaknya akan memfailkan permohonan pengesahan penceraian antara Joy Revfa dengan Mohd Rayus di Mahkamah Syariah di sini, dalam masa terdekat.

“Hari ini mahkamah mengesahkan pernikahan anak guam saya dengan bekas suaminya adalah sah dan langkah seterusnya adalah untuk memfailkan pengesahan penceraian mereka dalam masa terdekat,” Katannya

Comments

comments



lagi info di : Gosip Artis Terkini
Previous
Next Post »
loading...