Get $25 free
loading...

“Duduk Serumah Dengan Kakak Ipar,Ternampak Kakak Bermesra Dan…”-Adik Ipar

Share This:

Kisah sebuah ahli keluarga yang duduk serumah bersama pasangan masing-masing.Disebabkan harga rumah sewa yang tinggi mereka duduk sebumbung bersama-sama.Apabila sudah duduk serumah masing-masing perlu mengalas tanggungjawab seperti mengemas dan menjaga kebersihan rumah itu bersama.Maklum lah duduk serumah perlu berkongsi dapur dan sebagainya.Hal itu,membuatkan seorang netizen bengang apabila tanggungjawab itu di berpihak kepada dia dan suaminya walaupun pasangan itu ahli keluarganya sendiri.

Tambahan lagi,kelakuan kakak iparnya tidak disenagi dan melampaui batas sehingga membuatkan dia tidak tahan duduk sebumbung.

Seperti yang dikongsikan oleh seorang netizen ini menerusi sebuah laman sosial.

Salam min, hide profile ya. Pacik & macik bawang jgn lah kecam ye. Saja je nk meluah ni. Huhu

“Kisahnya, saya ngn kak ipar saya ni duduk serumah. Ye lah dah dua2 belah tak mampu nak sewa rumah sendiri. Jadi trpksa lah duk serumah, bahagi dua duit sewa. Tapi saya ni mcm dah tak tahan je dengan perangai diorang laki bini ni. Kang saya tegur putus saudara pula. Makan hati je lah.”

“Bukan apa, stress tau dengan perangai akak ipar saya ni pemalas tahap ntah apa. Dengan kekurangan adab dia, ketawa mengilai-gilai macam apa je. Cuci sudu pun mls,lepas mkn bukan nak basuh. Sedar lah duduk rumah sewa kongsi kan. Pndai lah hormat org, ada rasa malu sikit. Saya ni, bkn kaki mcarut. Tapi bila pagi2 bangun memang tercarut, ye lah kau siap-siap pergi keje dengan bedak 10 inci bibir merah delima tapi cawan pas guna x reti nak basuh. Yang bestnya, siap ada mark lipstick lagi dekat cawan tu letak kat tepi sinki,”ujarnya.

“Eh **** ,pernah juga saya abaikan tapi macam bebal sikit. Tak faham lah dengan manusia macam ni. Bukan gelas je, saya ni puan juga ada anak sorang. Datang haid juga, tapi reti wrap kemas-kemas, basuh biar orang tak nampak baru buang. Dia ni tak , sebiji macam tu je buang tak berbalut dengan lendir2 kt tong. Mau saya tak mecarut. Nasib suami tak nampak.

“Bila masak, bukan reti nak kemas. Bilik mandi tu, kalau bukan saya yang sental, maybe berlumut dah kot. Kalau bukan saya yang kemas rumah, alamat macam kandang kambing lah agaknya. Sampah smpai berulat membusuk bukan reti nak buang kalau bukan suami yang buang.”

“Eh sabar je lah tunggu ada rezeki kita pindah rumah lah ye. yang lagi parah, mesin basuh kat uma satu je. Kita pun nak guna, tapi nmpk kain dia terendam 2 hari kat situ. Allahu, kita nk buat apa?huhu, tu belum lagi bab dia tanya kita, mana seluar laki dia. kita tak jaga pakai laki kau kak . Ni baru sinopsis pasal si akak ipar. Belum lagi yang sorang,”katanya.

“Saya ni bukan nak buka aib ke apa, rasa geram dengan sakit hati. Lebih2 lgi saya tengah pregnant ni, memendam je lah. Nak menyumpah tak elok, kang baby dengar,”katanya sambil ketawa.

“Tak jelous wei, sebab saya pun ada suami juga,anak nak masuk dua da. Diorang ni kawin tak sampai setahun lagi. Tapi klu saya tengah duduk sorang ke, ada suami ke tak kt sebelah. Akak ipar saya ni sweet ngn laki dia lain macam. Mengedik, ala baby2. Ya ampun haha. Saya takleh nk describe, tapi korang faham lah ye. Tak salah suami isteri nk bermesra tapi beragak lah, kt dalam bilik je lah. Hormat org lain, kan elok.”

“Tu belum lagi, dia merengek ala2 budak macam tu minta sesuatu kat laki dia. Saya buat tak kisah je, sebab kalau nak tahu di sebalik kebahagiaan dia dengan sifat pemalas dia tu laki dia keluar masuk hotel dengan perempuan. Tu belum lagi hal masa bini dia takde kat umah, bawa masuk perempuan tidur semalam kat rumah ni. Saya dengan suami nampak, nak tegur pun berpada, ye lah abang dia, korang tahu kan apa jadi kalau adik tegur abang? Rasa nak je call pejabat agama, ah biar rasa.”

“Tapi takpe lah, Allah ada satu hari Allah tunjuk lah kat akak tu perangai laki dia macam mana. Huhu. Saya tak tahu nak ckp apa pasal abang ipar saya ni. Dosa zina takkan tak tahu. Rasa kesian pun ada kat akak ipar tu tapi kita ni sakit hati. Takleh nak hancurkan kebahagiaan dia hee jgn lah kecam ye. Saya pun perempuan juga. Tapi lebih baik dia tahu sendiri dari mulut orang lain, kang kena cap ` adik ipar penghancur ruma tangga ’ lak huhu.”

“Ni je lah antara rumusan yg saya boleh luah. Huhu, klu boleh nak juga minta nasihat nak buat apa dgn sifat macam ni. Nak mengecam tu lumrah lah. Kita positif je,huhu,”

-PRU14.TV

Comments

comments



lagi info di : Gosip Artis Terkini
Previous
Next Post »
loading...