Get $25 free
loading...

Mahathir Akan Lantik Mukhriz Dan Bukan Wan Azizah Sebagai TPM: Bahagian 3

Share This:

Jika Mahathir menjadi Perdana Menteri (sekiranya Pakatan Harapan memenangi pilihan raya umum atau PRU14), beliau akan melantik Mukhriz sebagai timbalannya. Sudah tentu, akan ada protes tetapi akan hanya untuk sementara waktu kerana wang boleh menutup mulut orang. Mahathir akan memastikan proksi, calon dan kroninya memulangkan RM100 bilion kepadanya. Oleh itu, pelaburan RM1 bilion pada Kit Siang adalah dedak berbanding RM100 bilion yang dipertaruhkan.

Bagaimanakah Tun Dr Mahathir Mohamad berubah dari menjadi orang yang paling dibenci di Malaysia untuk menjadi Perdana Menteri sementara Pakatan Harapan. Nah, itu boleh dijelaskan dengan hanya empat huruf perkataan. Ya, betul, duit!

RM1 bilion boleh membeli banyak perkara. Ia boleh mengubah Lim Kit Siang dan DAP daripada bersumpah bahawa jika Pakatan Harapan berkuasa, Mahathir akan menjadi orang pertama yang mereka hantar ke penjara selama 100 tahun kepada bersumpah bahawa Mahathir adalah satu-satunya orang di kalangan 32 juta rakyat Malaysia yang boleh mencuri undi Melayu dari Umno ((Kit Siang: No Pakatan leader besides Dr Mahathir can draw Malay votes).

RM1 bilion juga boleh membuatkan Parti Pribumi Bersatu Malaysia atau PPBM diterima sebagai ahli Pakatan Harapan. Ia boleh mencalonkan Mahathir sebagai ‘Top Dog’ Pakatan Harapan. Ia boleh menjadikan Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri sementara Pakatan Harapan.

RM1 bilion boleh menjadikan Kit Siang “makan” dari tangan Mahathir

Ya, RM1 bilion boleh membeli banyak perkara. Seperti apa yang dikatakan oleh Mahathir, ia semua tentang wang. “Cash is king”. Hanya bagi dedak dan anda akan menjadikan musuh terburuk anda “makan” dari tangan anda. Mahathir telah membuktikan bahawa malah Kit Siang dan DAP akan tunduk kepada wang. Dan kini Mahathir memiliki Kit Siang, DAP dan Pakatan Harapan.

Adakah anda fikir Kit Siang, DAP dan Pakatan Harapan akan menerima PPBM sebagai ahli gabungan dan Mahathir sebagai calon Perdana Menteri mereka secara percuma? Adakah anda fikir PAN Mat Sabu akan menjadi haiwan kesayangan Mahathir melainkan dia menerima berjuta-juta? Perkara sedemikian tidak datang percuma. Ia bahkan tidak murah. Ia datang dengan tag harga RM1 bilion secara peribadi untuk Kit Siang ditambah dana pilihan raya besar untuk Pakatan Harapan untuk memadankan dana perang Umno dan Barisan Nasional.

Dan adakah anda fikir Mahathir bersedia membayar RM1 bilion secara peribadi kepada Kit Siang ditambah memberi dana pilihan raya Pakatan Harapan untuk menyamai dana perang Umno dan Barisan Nasional supaya Anwar Ibrahim boleh dijadikan Perdana Menteri dan isterinya Timbalan Perdana Menteri ? Mahathir lebih rela mati daripada melihat Anwar menjadi Perdana Menteri dan video di bawah ini menunjukkan kebencian Mahathir ketika menghina Anwar.

Mahathir menunjukkan rasa benci sambil menghina Anwar

Video itu dibuat lebih daripada tiga tahun lalu ketika Mahathir mula melancarkan serangannya untuk mengulingkan Perdana Menteri Najib Tun Razak. Pada masa itu Mahathir fikir dia tidak memerlukan Anwar, Kit Siang dan Pakatan Harapan jadi dia tidak perlu mengatakan perkara yang baik tentang mereka.

Tetapi itu pada tahun 2014 apabila Mahathir fikir Najib akan disingkirkan pada Julai 2015. Apabila rampasan kuasa gagal dan sebaliknya Mukhriz disingkirkan sebagai Menteri Besar Kedah pada Februari 2016, Mahathir menyedari bahawa dia tidak dapat memecat Najib sendirian dan memerlukan kerjasama Anwar, Kit Siang dan Pakatan Harapan untuk mengulingkan Najib. Jadi sekarang Mahathir perlu “play nice” dengan Anwar, Kit Siang dan Pakatan Harapan. Dan ‘play nice’ itu melibatkan RM1 bilion.

Kesimpulannya, Mahathir mahu Mukhriz menjadi Perdana Menteri. Pada tahun 2002, Mahathir membincangkannya dengan Tun Abdullah Ahmad Badawi tetapi pada tahun 2004 Paklah mengecewakan Mahathir dan Khairy Jamaluddin memenangi jawatan naib Pemuda Umno daripada Mukhriz. Dan itulah sebabnya pada bulan Jun 2006 Mahathir membuat keputusan untuk mengusir Pak Lah.

Mahathir menjangkakan Najib membantu Mukhriz memenangi kepimpinan Pemuda Umno pada tahun 2009 dan jawatan Naib Presiden Umno pada tahun 2013

Pada tahun 2009, Najib mengambil alih dan Mahathir mengharapkan dia membantu Mukhriz memenangi Ketua Pemuda Umno tetapi, sekali lagi, Khairy menang dan Mukhriz kalah. Mahathir memberikan Najib peluang lain pada tahun 2013 apabila Mukhriz bertanding jawatan Naib Presiden Umno tetapi, sekali lagi, Mukhriz kalah.

Itulah sebabnya! Mahathir berpendapat bahawa Najib mesti disingkirkan. Dan pada tahun 2014 Mahathir melancarkan langkahnya untuk menyingkirkan Najib menggunakan isu 1MDB sebagai pemangkin. Sekiranya Najib tidak akan membantu Mukhriz maka Mahathir perlu menggulingkannya. Mahathir semakin tua dan masa tidak lagi menyebelahinya sedangkan Mukhriz harus dijadikan Perdana Menteri sebelum Mahathir meninggalkan dunia ini. Dan jika itu tidak dapat dilakukan melalui Umno maka ia harus dilakukan melalui Pakatan Harapan.

Jadi, ketika Mahathir meletak jawatan dari Umno pada 29 Februari 2016 dan menyertai Pakatan Harapan, semuanya mengenai plan B. Plan A adalah untuk menjadikan Mukhriz Perdana Menteri melalui Umno. Plan B adalah untuk menjadikan Mukhriz Perdana Menteri melalui Pakatan Harapan.

Plan B adalah untuk menggunakan Pakatan Harapan menjadikan Mukhriz Perdana Menteri

Mahathir telah memperuntukkan berbilion-bilion untuk mengulingkan Najib supaya Mukhriz menjadi Perdana Menteri. Oleh itu, RM1 bilion untuk Kit Siang adalah apa yang Mahathir akan panggil dedak. RM1 bilion bukan apa-apa. Ia hanya 1% daripada RM100 bilion yang dipertaruhkan. Ya, menjadikan Mukhriz Perdana Menteri bukan sekadar mengabadikan dinasti politik Mahathir. Ia juga mengenai mendapatkan RM100 bilion Mahathir yang telah diletakkan di bawah proksi, penama dan kroni.

Mahathir membuat kesilapan besar yang Tun Daim Zainuddin elak. Sebelum Daim meninggalkan jawatan pada Mac 1991, beliau mendapatkan proksi, calon dan kroni untuk memulangkan RM60 bilion yang telah diletakkan di bawah nama mereka dan memindahkan wangnya di luar negara. Jadi sekarang RM60 bilion Daim selamat diletakkan di lebih daripada sedozen bank asing. Mahathir, bagaimanapun, tidak melakukan perkara yang sama ketika dia bersara pada bulan November 2003 dan sekarang semua wang itu terkandas.

Jika Mahathir menjadi Perdana Menteri (sekiranya Pakatan Harapan memenangi pilihan raya umum atau PRU14), beliau akan melantik Mukhriz sebagai timbalannya. Sudah tentu, akan ada protes tetapi akan hanya untuk sementara waktu kerana wang boleh menutup mulut orang. Mahathir akan memastikan proksi, calon dan kroninya memulangkan RM100 bilion kepadanya. Oleh itu, pelaburan RM1 bilion pada Kit Siang adalah dedak berbanding RM100 bilion yang dipertaruhkan.

Apa yang diperlukan ialah wang untuk menjadikan Mat Sabu sebagai haiwan kesayangan Mahathir

Mahathir adalah pakar yang berurusan dengan orang yang korup. Beliau menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun menerusi kaedah ini. Mahathirism adalah mengenai penggunaan rasuah untuk mengeksploitasi orang-orang yang korup sebagai satu cara untuk mencapai matlamat. Dan Mahathir tahu pemimpin Pakatan Harapan tidak mempunyai moral, integriti dan kehormatan dan korup tegar. Dan ini adalah jenis orang yang Mahathir suka.

Orang mungkin bertanya mengapa perlu membazirkan ‘RM1 bilion’ hanya untuk Mahathir menjadi Perdana Menteri sementara? Ini bukan soal ‘membuang’ RM1 bilion. Ini adalah mengenai menyelamatkan RM100 bilion. Sekiranya Mahathir melakukan apa yang Daim lakukan, mengalihkan RM100 bilion yang telah diletakkan di bawah proksi, penama dan kroni sebelum dia meninggalkan jawatan pada bulan November 2003, semua ini tidak perlu. Tetapi Mahathir salah mengira kejujuran dan integriti proksi, penama dan kroninya. Mereka takut dengan kuasa politik dan pada masa ini Mahathir tiada. Jadi, mereka boleh menyimpan RM100 bilion tanpa rasa takut. Hanya apabila Mahathir menjadi Perdana Menteri sekali lagi, proksi, calon dan kroni akan segera mengembalikan RM100 bilion. Itulah kesimpulannya.

Mahathir will appoint Mukhriz and not Wan Azizah as the DPM: Part 1

Mahathir will appoint Mukhriz and not Wan Azizah as the DPM: Part 2

Malaysia Today

PENAFIAN : Artikel pendedahan ini adalah diambil sepenuhnya dari laman blog Malaysia Today dengan tajuk asal Mahathir Will Appoint Mukhriz And Not Wan Azizah As The DPM: Part 3. Segala isi kandungan ini adalah dari penulis blog berkenaan dan pihak pru14.tv mungkin tidak bermaksud sedemikian. Pihak pru14.tv berharap pihak yang dituduh/diceritakan dalam artikel ini tampil membuat penafian jika ini merupakan fitnah dari pihak tak bertanggungjawab keatas dirinya, atau sebaliknya. Terima kasih.

Comments

comments



lagi info di : Gosip Artis Terkini
Previous
Next Post »
loading...