Get $25 free
loading...

Seseorang Itu Tidak Sepatutnya Mengikut Contoh Tanggang

Share This:

(NST) – Mereka yang menjadi kaya melalui peluang-peluang yang disediakan oleh dasar-dasar kerajaan tidak boleh mencontohi sifat-sifat cerita rakyat Melayu, Tanggang.

Setiausaha Agung Kelab Veteran Umno, Datuk Mustapha Yaakub berkata, malangnya ada yang memilih untuk “menggigit tangan orang yang memberi makan kepada mereka”.

“Jika benar bahawa mereka tidak bersyukur, maka mereka adalah apa yang dapat kita gambarkan sebagai ‘Tanggang’ moden.

Mereka tidak berterima kasih meskipun kejayaan mereka adalah disebabkan oleh dasar kerajaan.

“Kami tahu bahawa mereka telah mendapat manfaat daripada dasar kerajaan yang menjadi kunci kepada pencapaian mereka,” kata Mustapha ketika dihubungi hari ini.

Tanggang adalah kisah seorang anak lelaki yang tidak bersyukur, yang setelah berkahwin dengan seorang puteri, menjauhi ibunya yang miskin kerana malu dengan asal-usulnya.

Semalam, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata, “Raja Gula” Tan Sri Robert Kuok tidak akan membuat kekayaannya tanpa pelbagai dasar kerajaan yang telah menjadi kunci kejayaannya.

Blogger politik Raja Petra Kamarudin baru-baru ini melaporkan telah mendakwa bahawa Kuok mempunyai agenda untuk menggantikan kerajaan semasa dengan kerajaan yang diketuai oleh DAP.

New Straits Times telah menghubungi Kuok Group untuk meminta ulasan mengenai tuduhan itu tetapi masih belum menerima sebarang jawapan.

Tulisan asal oleh:
Malaysia Today, 26 Februari 2018

-PRU14.TV

Comments

comments



lagi info di : Gosip Artis Terkini
Previous
Next Post »
loading...