Get $25 free
loading...

(PH MAKIN "GILA") LGBT: Khutbah Aidiladha PAS bukan fitnah tapi gesa PH bertindak


14 Zulhijjah 1439H, Ahad– Tuduhan bahawa PAS menggunakan khutbah Aidiladha sebagai medan untuk memfitnah kerajaan Pakatan Harapan (PH) menghalalkan gejala lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) adalah tidak benar, sebaliknya khutbah itu menggesa kerajaan bertindak tegas terhadap perkara mungkar.
Ketua Penerangan PAS, Ustaz Nasrudin Hassan berkata, Naib Pengerusi PAN, Che Ibrahim Mohamed menyalahtafsir khutbah itu dengan mendakwa PAS cuba menanam kebencian rakyat ke atas pemerintah dengan menggunakan sentimen agama secara salah.
“Merujuk kepada teks khutbah tersebut pada muka surat ke-7, “keterlibatan mereka dalam aktiviti hubungan sejenis yang songsang dan menukar jantina sama ada lelaki kepada perempuan atau sebaliknya yang ditegah oleh agama Islam, sepatutnya diambil tindakan tegas oleh pihak kerajaan bukan semakin melayan dan memenuhi tuntutan mereka”.
“Apakah sedutan teks khutbah ini dikatakan dakyah, fitnah dan menanam kebencian terhadap pemerintah? Apakah tindakan tegas yang telah diambil oleh kerajaan untuk membendung masalah LGBT, khususnya golongan transgender di negara ini?
“Bagaimana sikap yang ditunjukkan oleh menteri ketika berdiskusi dengan aktivis transgender Saudara Nisha Ayub? Apa tindakan tegas menteri tentang majlis praperkahwinan individu transgender?
“Mengapa menteri membisu terhadap parti gay terbesar yang akan diadakan penghujung bulan Ogos selama tiga hari di G Tower KL?,” soalnya dalam satu kenyataan, hari ini berikutan dakwaan Che Ibrahim mengenai khutbah Aidiladha yang diselitkan peringatan mengenai golongan LGBT.
Kesal dengan kenyataan itu, Ustaz Nasrudin berkata, realitinya di negara ini, gejala LGBT semakin parah dan perlu ditegah dengan menggunakan pelbagai ruang yang ada, bukan sekadar membuat kenyataan dalam media sahaja.
“Apa sahaja ruang untuk menimbulkan kesedaran mesti dimanfaatkan kerana golongan ini juga telah memanipulasi pelbagai cara untuk mempromosi budaya songsang mereka. Kumpulan ini bukan sekadar melakukannya secara tertutup bahkan sudah berani mencabar pihak berautoriti agama di mahkamah,” katanya.
Mengulas kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (agama), Datuk Mujahid Yusof Rawa, yang meminta politik dipisahkan daripada agama, Nasrudin berkata, politik perlu digunakan untuk memartabatkan agama dan menjaga kemaslahatan ummah. - ismaweb
Previous
Next Post »
loading...