Get $25 free
loading...

Menjawab kata2 Siti Kasim, Islam tidak perlu dipertahankan, Allah tahulah pertahan..


Pandailah Allah Pertahankan Islam
===========
1. Menurut Siti Kasim, Islam tidak perlu dipertahankan. Pandailah Allah pertahankan Islam seperti yang dijanjikan di dalam al-Quran.

2. Dialog ini tidak ubah sepertimana yang diucapkan oleh Bani Israel ketika mana Nabi Musa mengajak Bani Israel berperang mempertahankan agama Allah. Mereka menolak untuk bersama dengan Nabi Musa lalu menjawab:

فَاذْهَبْ أَنتَ وَرَبُّكَ فَقَاتِلَا إِنَّا هَاهُنَا قَاعِدُونَ

"Pergilah engkau wahai Musa bersama Tuhanmu. Perangilah mereka. Kami di sini duduk menunggu" (surah al-Maidah: 24)

3. Baiknya Bani Israel dalam dialog ini, mereka masih membiarkan Nabi Musa berjuang mempertahankan agama Allah. Anehnya ada dikalangan kita pula melarang orang berjuang memelihara agama Allah. Katanya: Tahulah Allah pelihara Islam.

4. Bukankah Allah memerintahkan RasulNya supaya berjuang memartabatkan agama ini? Firman Allah:

وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلَّهِ ۚ 

"Dan perangilah mereka sehingga tiada lagi fitnah dan (sehingga) menjadilah agama ini semuanya untuk Allah" (surah al-Anfal:39)

5. Rasulullah menyebarkan dakwah di Mekah dan di Taif, sehingga luka dan cedera. Malah menerima ancaman bunuh pula. Namun tidak pula terungkap dimulut Rasul, biarlah Allah pertahankan agama ini. 

5.1 Malah ketika perang Badar, Rasulullah berdoa sepanjang malam sehingga sahabat bimbang melihat rintihan Nabi. Rasulullah mengangkat tangannya ke langit sehingga gugur selendangnya. Rasulullah merintih:

 "اللهم إن تهلك هذه العصابة من أهل الإسلام لا تعبد في الأرض" 

"Ya Allah. Sekiranya binasa kumpulan tentera Badar ini dikalangan ahli Islam, maka engkau tidak akan disembah lagi sesudah ini"

Abu Bakr sangat bimbang melihat keadaan Rasulullah ini sehingga memujuk Baginda: Cukuplah dengan munajatmu ya Rasulallah"

6. Tuan2 yang dirahmati Allah, para Nabi, Rasulullah serta para sahabat berjuang demi memartabatkan syariah Islam. Apakah kita hanya membiarkan agama ini dirosakkan dengan pemikiran yang celaru.

Moga Allah kurniakan hidayah buat kita semua dan membimbing kita kepada kebenaran.

Dr. Ahmad Sanusi Azmi
Previous
Next Post »
loading...