Ketua Pemuda UMNO Datuk Dr. Asyraf Wajdi Dusuki yang mendakwa berlangsung acara mempromosikan doktrin Syiah di Bukit Bintang semalam berkata,  pihaknya kesal dengan dasar kelunakan dan keterbukaan kerajaan sehingga pihak terbabit berani melakukannya secara terbuka.

Dalam satu kenyataan, Ketua Pemuda UMNO Dr. Asyraf Wajdi  meminta Dr. Mujahid agar bertindak tegas dengan menggerakkan agensi-agensi di bawahnya terutama Jabatan Agama Wilayah Persekutuan (JAWI) bagi menyekat penularan doktrin Syiah.

Dr. Asyraf Wajdi  turut memohon agar peruntukan undang-undang berkaitan dengan penyebaran doktrin Syiah dan ajaran-ajaran lain yang difatwakan sesat serta menyalahi akidah Ahli Sunnah Wal Jamaah dikuatkuasakan.

"Walaupun Menteri sentiasa melaung-laungkan prinsip 'rahmatan lil alamin' yang diamalkan Kerajaan hari ini, namun ia tidaklah bermakna kita bebas membiarkan kesucian Islam dicabuli dengan membenarkan doktrin songsang dan menyesatkan seperti Syiah disebarkan secara terbuka.

"Untuk makluman, kebanyakan negeri sudahpun memfatwakan ajaran Syiah sebagai sesat dan boleh memudaratkan jika dibenarkan tersebar di negara ini," kata Dr. Asyraf Wajdi.

Dalam hantaran di Facebook itu, Dr. Asyraf Wajdi berkongsi gambar sekumpulan belia memberi donat percuma kepada orang ramai. Dalam gambar yang tersebar di media sosial itu terdapat sepanduk dengan tulisan 'Who is Hussain' (Siapa Hussain).-UTUSAN ONLINE