Get $25 free
loading...

Kita cuma ada 2 pilihan, di cop "rasis" atau jadi Munafik


Saya sekarang ada 2 pilihan.. Samada di cop "rasis" atau jadi munafik.

Makin hari makin kuat agama Islam dihina di Malaysia. Tengok sahaja di sebarang post tentang Islam, mesti ada non-muslim yang hina agama Islam.

Tak terhitung banyaknya hinaan kepada agama Islam. Dan yang peliknya, orang Islam di Malaysia tidak hina pun agama lain samada Kristian, Hindu, Buddha dan sebagainya.

== Nak diam? ==

Saya cuba diam dan malas komen banyak sebab banyak rakan saya non-muslim. Malah follower saya yang belajar skill-skill bisnes online dan media pun ada yang non-muslim.

Tapi makin hari makin tercabar saya rasa. Macam-macam isu timbul.

Sampai orang Islam nak pertahankan aurat wanita Islam pun dihina. Apa ni? Malaysia negara Islam tapi tak boleh amalkan Islam?

== Hormat saja agama ==

Cuba lihat agama minoriti lain di Malaysia. Hindu contohnya. Bila Thaipusam ramai orang Islam tengok sekali.

Orang Islam tiada kutuk langsung orang india merayakan Thaipusam. 

Ada cucuk-cucuk besi di badan, lidah, dan pipi dengan tujuan menyucikan diri dari dosa bagi penganut Hindu. Hardcore tu.. Tapi orang Islam hormat. 

Tidak ada rasa benci pun. Tak dijadikan isu langsung. Dari kecik dulu saya suka tengok perarakan Thaipusam. Ramai-ramai keluar rumah tengok.

Bila tahun baru cina,bukan setakat kita hormat. Malah siap jemput buat Tarian Singa lagi.. Dari zaman sekolah lagi.. Selamat takde nasyid kat sekolah non-muslim. :P

Ini bila masuk bab agama Islam. Fuh.. Kena bantai saja. Kalau ada benda ada nama Islam, mesti akan kene kutuk.

Nak hukum hudud.. Kena hina hukum hudud tu padahal takde kaitan dengan non-muslim.. Barbaric lah, mundur lah, ajaran terrorist lah..

Orang Islam nak tutup aurat pun diperlekehnya.. 

Orang Islam bayar zakat.. Dituduhnya racist sebab tak bagi duit zakat kepada non-muslim. 

Parti Islam Malaysia (PAS).. Ada perkataan "Islam" dalam parti tu.. Kene hina saja. Benda fitnah macam kes 90juta pun still dihina kata lebai Islam pun korup.. Padahal takde bukti sampai sekarang.

== Nak jadi rasis atau munafik? ==

Kalau pertahankan agama Islam dan negara saya itu akan dicop "rasis". Silakan.

Yang penting saya taknak jadi kelompok munafik. Mengaku Islam di mulut, tapi tidak di hati.

Dok biar Islam dihina. lagi-lagi kerajaan baru ni naik.. Makin menjadi-jadi.

Pusing lah ayat macam-mana pun. Twist lah fakta apa pun. Terang nyata, makin lama makin jelas agama Islam dihina.

== Penulisan ni tuju ke siapa? ==

Ada 2 kelompok saya target..

1 >> Untuk non-muslim.. Harap dapat hormat agama Islam sepertimana orang Islam hormat agama anda.

2 >> Untuk orang Islam. Jangan ingat Islam tu sekadar agama untuk solat, berdoa, kawin je.. Islam itu sistem.. Lengkap dari cara cuci berak, pemakaian, sampai pengurusan perbankan dan pemerintahan negara.

ps: ini pilihan yang saya ada.. Bukan saya nak jadi rasis ya.. Tapi bila backup agama Islam tiba-tiba di cop rasis.. Saya pun tak tau kenapa.. So rela di cop.

Wan Syafiq Wan Zahidi
#beranibuat
Previous
Next Post »
loading...