Get $25 free
loading...

Kit Siang Masih Pemimpin Haram DAP

Share This:

Dalam keadaan terdesak untuk menghalang Tan Seng Giaw daripada memenangi pemilihan parti, Kit Siang telah mengorbankan DAP dan Pakatan Harapan. Kit Siang mungkin telah berjaya membunuh Tan Seng Giaw tetapi dalam proses yang sama dia telah membunuh DAP dan Pakatan Harapan juga. Mahathir akan diingati sebagai orang yang membunuh Umno untuk membunuh Tengku Razaleigh Hamzah, Kit Siang akan dikenang sebagai lelaki yang membunuh DAP (dan Pakatan) untuk membunuh Tan Seng Giaw.

Pilihan raya parti DAP baru-baru ini pada 12 November 2017 telah mengambil dimensi baru apabila Pendaftar Pertubuhan (RoS) mengumumkan status DAP yang dipersoalkan (ditambah dengan PPBM juga) menyebabkan kelewatan dalam permohonan untuk mendaftarkan Pakatan Harapan. Pakatan Harapan sepatutnya menjadi gabungan empat parti, DAP adalah salah satu daripada komponen mereka.

Malah, DAP bukan sekadar salah satu daripada empat parti tetapi parti utama memandangkan ia mengawal bilangan kerusi terbesar dalam gabungan parti pembangkang. DAP mengatakan ia akan memenangi kira-kira 50 atau lebih kerusi Parlimen dalam pilihan raya umum akan datang dan walaupun mereka menang hanya 40 kerusi ia masih akan mengawal tidak kurang daripada 50% kerusi dalam gabungan itu.

Oleh itu, status DAP yang dipersoalkan tidak boleh dipandang ringan dan sangat penting kepada kewujudan Pakatan Harapan kerana, seperti yang mereka katakan pada undang-undang, buah pokok beracun adalah beracun. Jadi, jika DAP adalah haram, itu akan menjadikan Pakatan Harapan juga menyalahi undang-undang. Dan oleh kerana Lim Kit Siang bukan sahaja pemimpin DAP tetapi juga akan menentukan siapa dari Pakatan Harapan akan menjadi Perdana Menteri jika mereka memenangi pilihan raya umum terutama jika Kit Siang sendiri akan menjadi Perdana Menteri.

Bagaimanakah pemimpin haram dari parti haram dalam gabungan yang tidak sah menjadi Perdana Menteri Malaysia jika mereka tidak menyelesaikan status undang-undang DAP terlebih dahulu?

Masalahnya ialah Kit Siang tahu perkara ini jadi persoalannya: adakah dia sengaja cuba menghalang Pakatan Harapan dari didaftarkan (supaya DAP boleh terus bertanding dalam pilihan raya umum akan datang di bawah bendera roketnya sendiri dan bukannya calon DAP perlu menggunakan banner Harapan baru ) atau apakah ini kesilapan Kit Siang?

Sama ada sengaja atau sebaliknya, Kit Siang tidak mempunyai pilihan selain menipu dalam pilihan raya parti baru-baru ini jika dia tidak mahu Tan Seng Giaw mengambil alih kepimpinan DAP. Ini juga sebab mengapa mereka menipu pada pilihan raya parti 15 Disember 2012 lima tahun yang lalu dan pemilihan semula sembilan bulan kemudian pada 29 September 2013. Dengan itu Tan Seng Giaw akan kalah dan Kit Siang, anaknya Lim Guan Eng, dan penyokong dan kroni mereka akan berada pada kedudukan 20 teratas dalam CEC.

Masalahnya ialah Kit Siang tidak sepandai Tun Dr Mahathir Mohamad dalam menipu dalam pemilihan parti maka langkah amaturnya mudah dikesan. Dan ketika mereka mengadakan pemilihan semula parti sembilan bulan kemudian mereka mengulangi kesilapan yang sama yang mereka buat pada pemilihan parti bulan Disember 2012. Kebanyakan mungkin berfikir kekecohan Disember 2012 dan September 2013 akan memberi mereka pengajaran. Walau bagaimanapun, sama ada disebabkan kebodohan atau keangkuhan, pada pemilihan semula parti baru-baru ini pada 12 November 2017 mereka mengulangi kesilapan yang sama yang dibuat pada bulan Disember 2012 dan September 2013.

Kit Siang terpaksa menipu pada pilihan raya parti pada 15 Disember 2012, 29 September 2013 dan 12 November 2017 supaya dia dapat memastikan barisan ini tidak terdiri dari Tan Seng Giaw dan penyokongnya

Pada 2012, hampir 2,600 perwakilan daripada 865 cawangan layak menghadiri pemilihan parti tetapi antara 1,200-1,300 atau kira-kira separuh perwakilan dihalang daripada menghadiri. Mereka melakukan ini dengan tidak menghantar notis mesyuarat kepada orang-orang itu – dan tanpa surat ini mereka tidak dibenarkan masuk ke dalam dewan. Selain itu, notis telah dihantar lewat dan tidak dalam masa yang ditetapkan mengikut perlembagaan parti.

Jadi itu adalah dua pelanggaran perlembagaan parti.

Jumlah perwakilan sebenar yang menghadiri pemilihan parti, bagaimanapun, adalah lebih daripada 1,800 dan itu kerana lebih daripada 500 perwakilan adalah haram kerana mereka dari cawangan yang belum didaftarkan. Jadi itu adalah pelanggaran nombor tiga.

Ramai daripada mereka yang dilarang menghadiri pemilihan parti kemudian membuat aduan dengan RoS dan berdasarkan laporan ini, RoS menyiasat perkara itu dan mengarahkan DAP untuk mengadakan pemilihan semula parti. Mereka melakukannya, sembilan bulan kemudian, tetapi terus bermain silap mata dimana calon yang layak menghadiri tidak dibenarkan untuk menghadirinya.

Kesimpulannya, mereka mengadakan pemilihan semula parti pada 12 November 2017 tetapi terus dengan penipuan pada 15 Disember 2012 dan 29 September 2013 – hanya 1,356 perwakilan daripada lebih daripada 2,500 perwakilan dibenarkan menghadiri pemilihan parti. Dan sememangnya, apabila anda mengekalkan penipuan yang sama, anda akan berakhir dengan keputusan yang sama – iaitu menghalang Tan Seng Giaw dan pasukannya mengambil alih parti itu sementara Kit Siang dan anaknya dan penyokong menyapu slot 20 teratas CEC.

Jadi status DAP yang dipersoalkan, hasil penipuan pilihan raya pada bulan Disember 2012 dan September 2013, terus berlanjutan. Dan pilihan raya 12 November 2017 tidak diperbetulkan dan membetulkan apa yang berlaku pada 15 Disember 2012 dan 29 September 2013. CEC DAP masih lagi menyalahi undang-undang sepertimana lima tahun yang lalu.

Sasaran Kit Siang adalah untuk menghalang Tan Seng Giaw daripada memenangi pemilihan parti

Kit Siang bukan sahaja meletakkan DAP berisiko tetapi Pakatan Harapan juga. Sama ada calon DAP boleh bertanding dalam pilihan raya umum akan datang di bawah bendera Pakatan Harapan adalah satu isu. Sama ada calon DAP boleh menggunakan logo roket mereka sendiri dan sepanduk boleh dipersoalkan. Calon-calon DAP mungkin perlu melakukan apa yang mereka rancang untuk dilakukan pada pilihan raya umum 2013: iaitu akan bertanding dalam pilihan raya umum di bawah bendera PAN.

Dalam keadaan terdesak untuk menghalang Tan Seng Giaw daripada memenangi pemilihan parti, Kit Siang telah mengorbankan DAP dan Pakatan Harapan. Kit Siang mungkin telah berjaya membunuh Tan Seng Giaw tetapi dalam proses yang sama dia telah membunuh DAP dan Pakatan Harapan juga. Mahathir akan diingati sebagai orang yang membunuh Umno untuk membunuh Tengku Razaleigh Hamzah, Kit Siang akan dikenang sebagai lelaki yang membunuh DAP (dan Pakatan) untuk membunuh Tan Seng Giaw

Malaysia Today

PENAFIAN : Artikel pendedahan ini adalah diambil sepenuhnya dari laman blog Malaysia Today dengan tajuk asal Kit Siang Still DAP’s Illegal Leader. Segala isi kandungan ini adalah dari penulis blog berkenaan dan pihak pru14.tv mungkin tidak bermaksud sedemikian. Pihak pru14.tv berharap pihak yang dituduh/diceritakan dalam artikel ini tampil membuat penafian jika ini merupakan fitnah dari pihak tak bertanggungjawab keatas dirinya, atau sebaliknya. Terima kasih.

Comments

comments



lagi info di : Gosip Artis Terkini
Previous
Next Post »
loading...