Get $25 free
loading...

Ganjaran RM100 Juta Kit Siang Untuk Kepala Dzulkili?

Share This:

Rancangannya adalah untuk menyingkirkan Dzulkifli dan menggantikannya dengan orang lain yang lebih mudah dibeli. RM100 juta adalah jumlah wang yang banyak dan ramai yang akan bersedia untuk mengubah beberapa dokumen seperti helaian caj dan laporan siasatan untuk membantu melepaskan Guan Eng. Apa yang diperlukan adalah teknikal dan ada orang telah dibebaskan daripada pembunuhan semata-mata sebab kecil teknikal. Tetapi mereka memerlukan SPRM untuk melakukan ini dan kerana Dzulkifli tidak dibawa berbincang maka dia harus disingkirkan dan orang lain mesti mengambil alih jika Guan Eng mahu dibebaskan dari hukuman penjara dan memulihkan fungsi SPRM seperti dahulu: alat Pakatan.

Semalam penangkapan anak saudara Menteri Besar Selangor Azmin Ali adalah ‘bukti’ bahawa Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Tan Sri Dzulkifli Ahmad, ‘tidak boleh dikawal’. Pakatan Harapan tidak lagi boleh ‘mengawal’ SPRM seperti bagaimana mereka dapat melakukannya ketika Tan Sri Abu Kassim Mohamed mengambil alih sebagai Ketua Pesuruhjaya pada 1 Januari 2010.

Dahulu SPRM adalah seperti ahli parti gabungan parti pembangkang. Kini SPRM tidak lagi berkhidmat dengan mana-mana tuan. Dan itulah yang membimbangkan pembangkang, khususnya Lim Kit Siang yang memerlukan SPRM di sisinya dan terus bertindak sebagai alatnya.

Pemimpin Pakatan Harapan melawat pejabat SPRM bagi menunjukkan sokongan

Pada tahun 2015, Lim Kit Siang melagukan pujian terhadap SPRM dan juga mengetuai delegasi pemimpin Pakatan untuk melawat pejabat SPRM di Putrajaya sebagai menyatakan sokongan. Hari ini, Kit Siang telah meletakkan ganjaran sebanyak RM100 juta untuk kepala Dzulkifli Ahmad kerana anaknya, Lim Guan Eng, menghadapi kemungkinan hukuman penjara yang panjang.

Jadi, ‘hubungan cinta’ antara Pakatan dan SPRM telah menjadi sangat pahit.

Pada mulanya, Kit Siang menganggap Tun Dr Mahathir Mohamad dapat menyelamatkan Guan Eng dari penjara. Itulah sebabnya mengapa Kit Siang bersetuju dengan PPBM menyertai Pakatan Harapan dan Mahathir menjadi ‘Top dog’ Pakatan. Tetapi kini Mahathir dilihat tidak dapat menyelamatkan anaknya sendiri apatah lagi menyelamatkan Guan Eng. Malah, baru-baru ini pengumuman mengenai penemuan RCI yang melibatkan skandal forex Bank Negara berjumlah RM31.5 bilion, kelihatan seperti Mahathir mungkin tidak dapat menyelamatkan dirinya sendiri.

Pakatan yang disebut ‘Top Dog’ lebih mirip ‘lame duck’. Inilah yang mereka maksudkan apabila mereka mengatakan pemburu kini telah menjadi diburu. SPRM, alat yang Mahathir dan pembangkang cuba gunakan untuk menjatuhkan Perdana Menteri Najib Tun Razak, kini apa yang orang Melayu akan panggil ‘senjata sudah makan tuan’.

Keadilan yang puitis apabila mereka yang hidup dengan pedang akan mati dengan pedang.

Ketua Pesuruhjaya SPRM Dzulkifli Ahmad tidak boleh dibeli, jadi dia mesti dimusnahkan walau apa pun kosnya, walaupun menelan belanja RM100 juta

Kit Siang tahu bahawa menyelamatkan Guan Eng dari hukuman penjara bukan sahaja akan menjadi sangat sukar tetapi akan membebankan juga. Beberapa juta, atau bahkan berjuta-juta, tidak akan membantu. Ia perlu sejumlah besar. Jadi Kit Siang telah mengetepikan bajet RM100 juta untuk ‘Save Guan Eng’s Ass Campaign’.

Dan RM100 juta bukan angka besar apabila anda menganggapnya bukan sahaja untuk menyelamatkan anak anda tetapi untuk memastikan Dinasti Lim diteruskan. Jika tidak, Dinasti Lim akan berakhir seperti Mahathir Mohamad dan dinasti Anwar Ibrahim: berjuang untuk terus hidup dan kekal relevan seperti adegan “the last days of the British Empire”.

Membeli Ketua Pesuruhjaya SPRM, Dzulkifli Ahmad, bukan pilihan. Dzulkifli bersih dan tidak boleh dijual. Jadi, jika anda tidak dapat membelinya, maka anda akan memusnahkannya.

Dan itulah yang mereka sedang cuba lakukan dengan tuduhan Dzulkifli yang disebut ‘salah laku seksual’ dengan isteri orang lain. Sebenarnya ia hanya gambar Dzulkifli yang didakwa memegang tangan seorang janda. Mereka melancarkan siasatan jenayah dalam insiden pegang tangan itu dengan tujuan untuk menghantar Dzulkifli ke penjara.

Apa yang dipanggil foto pegang tangan adalah semata-mata alasan yang mereka gunakan. Apabila anda tidak mempunyai apa-apa, anda perlu membuat sesuatu. Tetapi ini adalah kali pertama dalam sejarah bahawa Pasukan Petugas Khas telah dilancarkan untuk menyiasat insiden pegang tangan dan mungkin kali pertama mereka cuba menghantar seseorang ke penjara kerana memegang tangan. Tetapi mereka tidak mempunyai apa-apa lagi untuk digunakan terhadap Dzulkifli yang tidak mempunyai rahsia. Oleh itu, mereka perlu membuat ‘kerangka’ jika mereka mahu menyingkirkannya supaya Guan Eng boleh diselamatkan dari hukuman penjara yang panjang.

Jahabar Sadiq, pembunuh yang telah terlibat untuk memusnahkan Ketua Pesuruhjaya SPRM, Dzulkifli Ahmad

Jahabar Sadiq, yang mempunyai hubungan baik dan mempunyai kawan di golongan atasan, telah ditugaskan untuk melancarkan Perang melawan Dzulkifli SPRM. Dan bagi perkhidmatannya, Kit Siang membayar Jahabar 30% sebagai pendahuluan. Mereka telah menggunakan The Malaysian Insight dan Warta Malaysia dan menulis di bawah nama samaran seperti ‘Ayahanda MD’ – malah mendapat Nur Jazlan Mohamed, Timbalan Menteri Dalam Negeri, rakan rapat Jahabar, untuk mengumumkan bahawa siasatan polis yang melibatkan Dzulkifli SPRM masih berterusan dan fail belum ditutup lagi.

Sekiranya Kit Siang mengetahui bahawa strategi Jahabar adalah menggunakan gambar bodoh sebagai leverage untuk menjatuhkan Dzulkifli SPRM, dia tidak akan melepaskan 30% itu. Ia membuat orang tertanya-tanya sama ada Kit Siang benar-benar pandai selepas dia berpura-pura. Marilah kita berharap Kit Siang membuat Jahabar menandatangani perjanjian “money-back-guarantee” atau jika RM30 juta akan dibakar tanpa sebarang hasil.

Rancangannya adalah untuk menyingkirkan Dzulkifli dan menggantikannya dengan orang lain yang lebih mudah dibeli. RM100 juta adalah jumlah wang yang banyak dan ramai yang akan bersedia untuk mengubah beberapa dokumen seperti helaian caj dan laporan siasatan untuk membantu melepaskan Guan Eng. Apa yang diperlukan adalah teknikal dan ada orang telah dibebaskan daripada pembunuhan semata-mata sebab kecil teknikal. Tetapi mereka memerlukan SPRM untuk melakukan ini dan kerana Dzulkifli tidak dibawa berbincang maka dia harus disingkirkan dan orang lain mesti mengambil alih jika Guan Eng mahu dibebaskan dari hukuman penjara dan memulihkan fungsi SPRM seperti dahulu: alat Pakatan.

Pelan awal adalah untuk membunuh dengan cepat. Dalam masa seminggu mendedahkan gambar dan mengumumkan penubuhan Pasukan Petugas Khas untuk menyiasat Dzulkifli dia sepatutnya jatuh dan permainan tamat. Ia adalah sejenis kejutan ‘shock and awe’ . Jahabar, melalui rakan golongan atasan, sepatutnya mempunyai kawalan penuh Pasukan Petugas Khas. Jadi tiada apa yang boleh menggagalkan.

Tetapi ia tidak berlaku seperti yang dirancang. Sama seperti bagaimana mereka salah perhitungan dalam isu 1MDB tiga tahun yang lalu, yang sepatutnya menyingkirkan Najib dalam masa tiga bulan, langkah untuk menyingkirkan Dzulkifli dalam masa seminggu juga gagal. Dzulkifli masih dalam jawatan dan Guan Eng masih belum selamat. Dan Kit Siang mungkin membazirkan RM30 juta tanpa apa-apa faedah.

BACA:The Plotters Strike Back Through Jahabar Sadiq A.K.A. Ayahanda MD

BACA:Police Probe On MACC Chief Still Ongoing

BACA:Prosecution chief heads task force on Dzulkifli Ahmad probe

Malaysia Today

PENAFIAN : Artikel pendedahan ini adalah diambil sepenuhnya dari laman blog Malaysia Today dengan tajuk asal Kit Siang’s RM100 Million Bounty On Dzulkili’s Head. Segala isi kandungan ini adalah dari penulis blog berkenaan dan pihak pru14.tv mungkin tidak bermaksud sedemikian. Pihak pru14.tv berharap pihak yang dituduh/diceritakan dalam artikel ini tampil membuat penafian jika ini merupakan fitnah dari pihak tak bertanggungjawab keatas dirinya, atau sebaliknya. Terima kasih.

Comments

comments



lagi info di : Gosip Artis Terkini
Previous
Next Post »
loading...