Get $25 free
loading...

Majoriti HARGA Barang Tak Turun2, PH Jangan Hanya Meng'DOGGIE' Isu 1MDB


Ok lah. Enough to all this bullshit!

1. Bukan bermaksud saya sokong najib. Namun saya tak boleh halang jika ada si bodoh yg slps membaca tulisan saya ni utk berfikiran sedemikian. 

2. Saya tak sokong najib dan saya juga tidak sokong perbuatan memperbodoh2kan rakyat yg telah memilih kerajaan Malaysia Baru.

3. Rakyat telah memilih yang baru kerana percaya yg baru mungkin lebih baik dari yang lama. Janganlah di khianati kepercayaan tersebut. 

4. Sbg seorg Peguam, memang semua barang rampasan pihak berkuasa seperti arak, rokok, mercun, dadah dsb akan di lupuskan SELEPAS SELESAI PROSES PENDAKWAAN DAN KEPUTUSAN DI MAHKAMAH.

5. Jika barang kes itu bernilai, Pendakwaraya hanya boleh melupuskan barang tsbt dengan cara melelong atau secara tender DENGAN PERINTAH MAHKAMAH, bukan dengan perintah Menteri Kewangan.

6. Jika ada mana2 pihak ke 3 yang memiliki barang tersebut, beliau boleh menuntut semula barang berkenaan SELEPAS SELESAI KES MAHKAMAH.

7. Selepas selesai proses pelupusan ini, barulah hasilnya boleh di masukkan ke akaun kerajaan.

8. Jadi saya berharap agar penasihat undang2 LGE agar membuat kerja menasihat bos anda secara intensif agar bos anda tidak lagi membuat kenyataan bodoh, semberono dan mengelirukan rakyat dan menyalahi prinsip undang2.

9. Kerajaan PH sepatutnya bersyukur ada kes 1MDB ini dan mrk berjaya memanipulasi dan menggunakan kes ini sebaiknya utk membangkitkan kemarahan rakyat terhadap najib dan BN.

10. Jika strategi kamu utk terus "mendoggie" kes 1MDB ini sebagai teknik "diversion" bagi menenggelamkan rungutan rakyat tentang harga barang keperluan yg tidak turun2 harganya, maka strategi kamu itu telah berjaya.

Dakwalah najib dgn pendakwa yg kamu pilih. 

Pilihlah Hakim yg kamu percaya akan tetap mensabitkan Najib

Penjarakanlah najib di sel yang paling teruk di Malaysia

Buatlah semuanya saya tak peduli.

Asalkan ianya mengikut proses undang2

BERHENTILAH MEMPERBODOHKAN RAKYAT YANG TELAH MEMILIH KAMU SEBAGAI KERAJAAN

Oleh:
BUZZE AZAM
Previous
Next Post »
loading...