Get $25 free
loading...

EXCO Pemuda UMNO didakwa mengamalkan politik wang


KUALA LUMPUR: Seorang EXCO Pemuda UMNO dari Johor didakwa mengamalkan politik wang untuk meraih undi daripada perwakilan bagi mengekalkan jawatan dalam pergerakan di peringkat pusat dan bahagian. 

 Menurutnya, beliau membuat laporan kepada Lembaga Disiplin UMNO kerana bertanggungjawab menghentikan budaya jijik itu bagi memastikan UMNO kembali menjadi parti yang relevan kepada rakyat. 


Beliau mendakwa perjumpaan Selasa lalu pada awalnya berkisar mengenai kelangsungan parti dalam politik negara sebelum akhirnya bertukar menjadi medan membeli undi. 


 Katanya, dua ejen calon bertemu dengan perwakilan Pemuda dan menyerahkan wang di dalam sampul surat berjumlah RM200 hingga RM300. 


 Sharyfudin berkata, tindakan membuat laporan itu bukanlah disebabkan ingin menjatuhkan individu tertentu kerana beliau hanya bertanding jawatan Naib Ketua Pemuda UMNO Bahagian Pulai, bukannya Ketua Pemuda Bahagian.


 "Semua sedia maklum, UMNO mengalami kekalahan teruk dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) lalu. 


 "Dalam keadaan parti yang memerlukan pembaharuan menyeluruh, saya amat kesal ada calon yang masih menggunakan politik wang untuk meraih undi dari perwakilan," katanya kepada pemberita di Menara Dato Onn di sini, hari ini. Sehubungan itu Sharyfudin mendesak tindakan segera diambil terhadap individu berkenaan sebelum pemilihan parti berlangsung akhir bulan ini.
Previous
Next Post »
loading...