Get $25 free
loading...

Mazlee pernah kata "umat Islam terhutang budi kpd liberalisme"


(1) Apa yang disiarkan di laman Pusat Kajian Ancaman Liberalisme Malaysia semalam Khamis 28hb Jun 2018 sebenarnya adalah kenyataan lama Dr Maszlee Malik, iaitu pada tahun 2015 lagi. 

http://www.ideas.org.my/liberalisme-dan-islam-boleh-seiring-kata-isma-irf/

(2) Statement beliau yang inilah yang saya sebutkan di dalam Forum Kafir Harbi di USIM pada 16hb Julai 2016 ( https://youtu.be/xgBZCxzZe4o perhatikan minit 2:38 ke atas ) tetapi dicelah dan dipertikaikan oleh beliau.

(3) Beliau ketika itu tidak mempertikaikan bahawa beliau memang ada membuat kenyataan tersebut, tetapi mempertikaikan dari sudut "konteks sebenar" kenyataan beliau dibuat. 

(4) Malangnya di dalam giliran2 beliau selepas itu (more than ample time was clearly accorded to him), beliau tidak menerangkan dalam konteks apakah "sebenarnya" beliau membuat kenyataan bahawa "umat Islam terhutang budi kepada liberalisme dan tiada alasan untuk mengatakan liberalisme bertentangan dengan nilai2 Islam." Despite his objections and interjection during MY turn, he didn't seize the opportunity to explain during HIS turns. 

(5) We were, therefore, deprived of the opportunity to listen directly to his own explanation, from his own mouth (if any plausible one were to be offered, at that time). 

Now, 2018, he is the Minister of Education. Perhaps, people are more interested to know his real stand on liberalism and perhaps, just perhaps, this time he is willing to explain.

-Engku Ahmad Fadzil
Previous
Next Post »
loading...