Get $25 free
loading...

Ultraman Dan Mickey Ceriakan Hari Pertama Persekolahan

Kanak-kanak yang memulakan hari pertama persekolahan di dua buah sekolah di Johor menerima kejutan yang menceriakan apabila disambut oleh beberapa ‘hero’ dan idola kartun kegemaran mereka.Ekoran itu, beberapa gambar kanak-kanak bergambar dengan Ultraman di Sekolah Kebangsaan Sri Rengit di Batu Pahat dan Mickey serta Minnie Mouse di Sekolah Kebangsaan Taman Scientex Pasir Gudang menjadi viral.

Bagi Noor Mazatul Azua Halim, kehadiran Mickey dan Minnie menyambut anaknya yang berusia sembilan tahun, Muhammad Aliff adalah cara yang baik untuk memulakan tahun persekolahan.

“Dia begitu teruja dan gembira. Katanya, jika mereka ada di sekolah sehari-hari, itulah yang terbaik,” ujar Noor Mazatul kepada Malaysiakini.

Beliau berharap, sekolah berkenaan akan melakukan perkara seperti itu setiap tahun dan membawa lebih banyak watak kartun yang disayangi oleh kanak-kanak.

Sementara itu, bagi Shaiful Rizal Massrol dan Saslizawati Izam, penggunaan watak-watak seperti Ultraman membantu mengurangkan tekanan hari pertama persekolahan di kalangan kanak-kanak berusia tujuh tahun seperti anak mereka, Muhammad Danish Irfan.

“Anak saya lebih gembira dan lebih teruja untuk memulakan hari pertama persekolahannya dengan kehadiran adi wira yang dikenali ramai seperti Ultraman,” kata Shaiful Rizal.

Comments

Share This:



lagi info di : Gosip Artis Terkini
Previous
Next Post »
loading...