Get $25 free
loading...

Tukar Pendidikan Cina Dengan Undang-undang Syariah

Jika DAP dan orang Cina mahu orang Melayu dan umat Islam untuk melepaskan syariah maka mereka juga perlu bersedia untuk melepaskan sekolah Cina dan pendidikan Cina. Ia akan menjadi tawaran yang sangat munasabah. Orang Cina melepaskan sesuatu untuk apa orang Melayu turut akan lepaskan. Orang Cina tidak boleh mengharapkan untuk mendapat segala-galanya manakala mengharapkan orang Melayu untuk melepaskan segala-galanya.

Orang bukan Melayu dan / atau bukan Islam sebenarnya sangat degil. Malah, begitu juga bagi sesetengah orang Melayu dan / atau Islam.

Untuk mengekalkan kedegilan mereka dan tidak dilihat sebagai keras kepala, mereka berpura-pura mereka tidak memahami isu ini. Berpura-pura menjadi jahil sebenarnya adalah strategi yang sangat bijak untuk diterima pakai bagi pertahankan pendirian anda dan untuk tidak berganjak atau tunduk.

Mereka akan terus berdebat perkara yang sama berulang kali walaupun selepas dijelaskan bahawa perkara tersebut tidak mempunyai merit. Sebenarnya mereka faham tetapi berpura-pura tidak memahaminya jadi mereka akan berterusan menggunakan poin tersebut untuk menyokong pendirian mereka.

Sebagai contoh, mereka akan menegaskan bahawa Pindaan Rang Undang-Undang Syariah atau RUU355 ialah Rang Undang-Undang Hudud. Apabila dijelaskan bahawa ia bukan satu Rang Undang-Undang Hudud tetapi sekadar Rang Undang-Undang Pindaan syariah mereka berpura-pura mereka tidak pernah mendengarnya atau mereka tidak boleh memahami apa yang kita jelaskan. Ini adalah supaya mereka boleh terus menggunakan istilah Rang Undang-Undang Hudud tersebut.

Mereka juga akan mengatakan perkara-perkara seperti PAS meninggalkan Pakatan Rakyat walaupun itu tidak benar. Apa yang sebenarnya berlaku ialah DAP, tanpa persetujuan PAS atau PKR, membubarkan Pakatan Rakyat dan mengumumkan bahawa pakatan pembangkang tidak lagi wujud. Kemudian DAP membentuk pakatan baru yang dikenali sebagai Pakatan Harapan dan enggan menjemput PAS untuk menyertai gabungan baru.

Lim Kit Siang dan DAP meniru kempen palsu yang sama digunakan oleh Chin Peng dan PKM (Parti Komunis Malaya) ketika zaman darurat dahulu. Memandangkan Kit Siang-DAP dan Chin Peng-CPM mempunyai kepala otak yang sama ianya tidak sedikit pun mengejutkan saya.

Kumpulan anti-Syariah terus menggunakan alasan bahawa Syariah melanggar Perlembagaan Persekutuan Malaysia. Bagaimanakah yang dikatakan Syariah ini melanggar Perlembagaan? Perkara yang manakah dikatakan melanggar perlembagaan?

Mereka tidak kata. Mereka hanya mengatakan syariah melanggar Perlembagaan tanpa memberi apa-apa penjelasan dalam apa cara syariah melanggar Perlembagaan atau dalam Perkara manakah ianya melanggar Perlembagaan. Mereka jadikan perkara tersebut samar dan menyangkakan bahawa kebanyakan rakyat Malaysia ini bodoh dan tidak pernah membaca Perlembagaan mereka mengambil kenyataan ini tanpa memikirkan implikasinya.

Ia umpama mengatakan bahawa al-Quran melarang umat Islam daripada memakan makanan yang dimasak oleh orang bukan Islam kerana makanan yang dimasak oleh orang bukan Islam tidak halal. Mereka tidak menjelaskan di mana diperkatakan di dalam al-Quran atau surah dan ayat mana yang menjadikan rujukan mereka. Mereka hanya mengatakan Al-Quran melarang umat Islam daripada memakan makanan yang dimasak oleh orang bukan Islam dan membiarkannya begitu sahaja. Tiada siapa yang akan menyelidik Al-Quran untuk mengesahkan atau menyangkal hal ini.

Hujah seterusnya yang mereka gunakan adalah bahawa Perlembagaan mengatakan bahawa Malaysia adalah sebuah negara sekular. Oleh itu syariah tidak boleh diguna pakai di Malaysia. Dan kemudian mereka memetik Tunku Abdul Rahman mengesahkan bahawa Malaysia adalah sebuah negara sekular.

Adakah ia benar-benar disebut dalam Perlembagaan bahawa Malaysia adalah Negara Sekular? Malah, Perlembagaan menyatakan bahawa Islam adalah agama bagi Persekutuan. Perlembagaan tidak pernah mengatakan bahawa Malaysia adalah sebuah negara sekular. Dan mengapa hanya memetik Tunku Abdul Rahman? Mengapa tidak memetik Tun Dr Mahathir Mohamad yang mengumumkan pada tahun 2002 bahawa Malaysia adalah sebuah negara Islam?

Sejak pengumuman Mahathir adalah lebih terkini daripada pengumuman Tunku sebelum ini, bukankah pengumuman terbaru menggantikan atau membatalkan kenyataan sebelumnya? Sebagai contoh, Persekutuan Tanah Melayu telah ditubuhkan pada tahun 1948 manakala Malaysia telah ditubuhkan pada tahun 1963. Oleh itu, tidak perlu Malaysia menggantikan Malaya? Versi 2.0 menggantikan versi 1.0, bukankah begitu?

Jadi adakah kerana Tunku yang mengatakannya maka tidak bermakna ianya benar belaka, seperti yang beliau katakan bahawa Malaysia sebuah negara sekular adalah tidak betul, sama ada tersurat atau tersirat -dan pastinya ia bukanya sesuatu yang tersurat sekiranya anda membaca Perlembagaan seperti saya yang mungkin telah membaca 40 atau 50 kali dalam dekad yang lalu (setiap kali saya perlu membuat kajian untuk artikel saya).

Pendirian degil yang lain dari kumpulan anti-Syariah ambil adalah mereka mengatakan bahawa undang-undang hendaklah di bawah kerajaan persekutuan dan bukannya kerajaan negeri. Jadi, apabila mereka berhujah terhadap syariah, mereka mengkategorikan syariah sebagai isu undang-undang.

Sebenarnya syariah bukan isu undang-undang. Ia adalah isu agama. Jika ia adalah isu undang-undang maka kerajaan tidak boleh menangkap saya jika saya minum, tidak berpuasa dan makan di khalayak ramai pada bulan Ramadan, mendaftar masuk ke sebuah bilik hotel dengan seorang wanita yang bukan isteri saya, hidup dengan lelaki lain atau wanita sebagai suami dan isteri tanpa berkahwin, dan sebagainya. Tidak syak lagi kerajaan boleh menangkap saya untuk liwat (walaupun ianya antara suami dan isteri dalam hal ini) tetapi tidak jika saya tinggal dengan lelaki lain sebagai suami dan isteri.

Tetapi kerajaan boleh menangkap saya jika saya minum, berjudi, melakukan hubungan seks dengan seorang wanita yang bukan isteri saya, dan lain-lain. Mengapa? Tidak ada undang-undang yang mengatakan semua ini adalah jenayah. Orang bukan Islam tidak akan ditangkap. Hanya orang Islam akan ditangkap.

Nah, itu adalah kerana ianya bukan isu yang berkaitan dengan undang-undang. Ia adalah isu-isu yang berkaitan dengan agama. Dan di bawah syariah jika ia mengatakan itu adalah jenayah maka mereka menjadinya jenayah walaupun tidak ada undang-undang yang mengatakan itu adalah jenayah.

Pendek kata, syariah adalah tentang agama dan tidak mengenai undang-undang. Itulah sebabnya mengapa anda yang bukan Islam boleh “bonk” China Dolls untuk menggembirakan hati anda (yang ramai daripada anda memang melakukannya) sementara kita umat Islam akan ditangkap jika kita melakukan perkara tersebut. Itulah bukti bahawa syariah adalah tentang agama dan tidak mengenai sistem perundangan. Sekarang, bahagian mana yang anda sebagai bukan Islam (dan sesetengah orang Islam juga) masih tidak faham?.

Jadi, ringkasnya, anda sedang mengganggu hak umat Islam untuk mengamalkan kepercayaan mereka apabila anda mengganggu syariah. Dan anda yang bukan Islam, terutamanya DAP, sedang campur tangan dalam hak orang Islam. Adakah kita umat Islam memberitahu anda untuk berhenti mempercayai bahawa Isa telah disalibkan, dibangkitkan dan adalah Anak Tuhan kerana melanggar apa yang Al-Quran katakan? Anda bertentangan dengan al-Quran dan mencadangkan bahawa Al-Quran adalah salah atau berbohong jadi anda harus dihukum kerana berbuat demikian.

Namun itulah yang anda percayakan jadi orang Muslim tidak mengganggu kepercayaan anda itu (walaupun anda percaya bahawa angpow putih untuk Tahun Baru Cina itu membawa tanda nasib buruk – walaupun setiap Muslim bersetuju itu adalah kepercayaan yang bodoh dan tidak masuk akal). Muslim membenarkan anda untuk percaya apa yang anda mahu percaya tetapi anda tidak membenarkan umat Islam untuk percaya apa yang mereka mahu percaya. Bolehkah anda melihat bagaimana sikap pentingkan diri sendiri dan tidak munasabah anda seorang bukan Islam?

Bagaimanapun, jika anda mahu untuk memansuhkan syariah maka anda perlu terlebih dahulu meminda Perlembagaan. Dan anda memerlukan sekurang-kurangnya 148 undi di Parlimen untuk berbuat demikian. Jadi mengapa tidak DAP melancarkan kempen anti-Syariah dan cuba untuk mendapatkan sekurang-kurangnya 148 undi di Parlimen?

Bolehkah anda melihat bahawa DAP bercakap di luar Parlimen di mana tiada apa yang boleh berlaku tetapi enggan mengusulkannya di Parlimen di mana kuasa sebenar untuk meminda Perlembagaan terletak? Meminda Perlembagaan dan memansuhkan syariah.

Perlu diambil perhatian bahawa Islam adalah tertakluk di bawah negeri. Jadi, anda perlu meminda atau menghapuskan Artikel dalam Perlembagaan Persekutuan yang menyatakan Islam adalah di bawah negeri dan bahawa kuasa terletak di tangan Raja-Raja Negeri. Malah, pembangkang menguasai tiga negeri (Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan) dan DAP menguasai dua daripada mereka (Pulau Pinang dan Selangor). Kemudian kita mempunyai Sarawak, yang bukan di bawah Umno.

Jadi mengapa tidak lakukan di negeri-negeri terlebih dahulu? Anda boleh memansuhkan syariah di Pulau Pinang dan Selangor dan mungkin juga di Sarawak. Bolehkah anda lihat bahawa pembangkang enggan untuk melakukan ini dan merekalah yang membuat kecoh tentang Syariah? Buang syariah di Pulau Pinang, Selangor dan Sarawak dahulu dan kemudian kita bercakap tentang di negara ini. Masa itu Malaysia akan menjadi Negara Sekular sepenuhnya dan umat Islam akan dibenarkan untuk minum, berjudi dan ‘bonk’ ‘China Dolls’.

Lebih baik lagi, orang Cina dan DAP perlu lakukan pertukaran pendidikan Cina dan sekolah Cina untuk Syariah. Oleh kerana mereka menentang syariah dan mahu melihat syariah dimansuhkan maka mereka perlu menawarkan untuk menutup semua sekolah Cina dan menamatkan pendidikan Cina jika orang Melayu boleh bersetuju untuk memansuhkan syariah dan berakhir apa yang mereka panggil sistem dwi-undang-undang.

Bunyinya seperti ianya pertukaran yang seimbang, bukankah? Syariah dan sistem dwi-undang-undang untuk sekolah-sekolah Cina dan pendidikan Cina. Orang Cina dan DAP perlu membuat tawaran itu.



lagi info di : Gosip Artis Terkini
Previous
Next Post »
loading...