Get $25 free
loading...

Khair Tanpa Gadget

Sebenarnya aku dah miscalculation sejak bila Khair dah tak layan handphone lagi. Rasa-rasanya dia dah lama tak pegang handphone sejak aku marah dia sekali hari tu lepas balik sekolah. Puncanya sebab dia tak melawan bila ada orang ambil barang hak milik masa kat kelas Kafa.

Actually barang tu tak ada lah penting mana pun, cuma Beyblade je. Tapi disebabkan Beyblade tu dibeli atas usaha dia kumpul sendiri duit semata-mata nak ada Beyblade yang power. Maka aku jadi naik angin bila barang yang ada sentimental value gitu dirembat orang begitu saja.

Serius weh.. jadi singa jap petang tu. Hampir-hampir aku tarik Khair keluar kereta. Hadoi.. Bila fikir balik macam over reacted pun ada. Terus beberapa ketika lepas tu, aku insaf. Malam sebelum tidur aku minta maaf balik dengan Khair. Hohoho.

Well.. itu kisah yang tak berapa nak lama la. Cuma nak dijadikan point untuk entri kali ni bilamana bermula saat aku marah tu juga, aku ada warning Khair bahawa dia tak dibenarkan lagi untuk bermain handphone.

Dalam hati.. kesian memang kesian. Nampak dia agak murung jugak bila dikenakan tindakan drastik macam tu. Apa yang relevan larangan tu dengan Beyblade kena curi pun aku tak tahu, tapi yang aku boleh katakan.. larangan tu keluar secara spontan dari mulut. Mungkin sebab dah lama perhati Khair agak lalai bila gadget kat tangan kot. So, benda dah pendam lama kan. Tunggu masa je. Hahaha.

Tapi.. segala yang terjadi ada hikmahnya

Disebabkan larangan tu.. Sehingga hari ni Khair dah mula dapat biasakan diri tanpa gadget nya tu. Hari demi hari, dia lebih banyak habiskan masa bermain dengan Haziq walaupun ada kalanya diorang gaduh-gaduh manja. Tapi tak lama lepas tu, main sama-sama balik. Hehehe.

Tak pun bila dia malas melayan Khair, dia banyak habiskan masa dengan komik. Ikut perangai aku gak ni. Kalau dulu bapaknya banyak kumpul komik Dragon Ball, Doraemon, Raja Rimba dll. Cuma Khair, dia minat kumpul komik Lawak Kampus. Mahal komik ni.. RM10. Mujur keluar sebulan sekali je. Hahaha


Previous
Next Post »
loading...