Get $25 free
loading...

DAP terlalu Dominan Dalam Kerajaan, Tun M Menikus



14 Rabiulawal 1440H, Khamis – Perdana Menteri, Tun Mahathir diminta memberi fokus menunaikan janji-janji kepada rakyat dan cuba mengawal dominasi parti rasis dan cauvinis, DAP dalam kerajaan Pakatan Harapan.
Naib Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), sebuah pertubuhan Melayu Islam dan sederhana, Prof Dr Zainur Rashid Zainuddin berkata, hakikatnya ketika ini rakyat masih bertarung dengan kos sara hidup yang meningkat.
“Seluruh rakyat sebenarnya masih mengharapkan agar janji pilihan raya yang lalu dapat ditunaikan seperti kawalan harga petrol, pengurangan caj tol, penangguhan PTPTN, mengkaji semula projek mega dan lain-lain lagi.
“Manakala sebagai rakyat majoriti, orang Melayu dan umat Islam pula menginginkan agar agama Islam dimartabatkan dan masa depan umat lebih terjamin,” katanya ketika dihubungi Ismaweb.net.
Dr Zainur yang juga Pensyarah di institusi pengajian tinggi (IPT) swasta berkata, pelbagai isu yang menonjol akhir-akhir ini sangat membimbangkan seluruh umat Islam, kerana dilihat kerajaan seolah-olah membiarkan ianya menjadi polemik.
“Antaranya isu pengiktirafan Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC) , ratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD), pembebasan Qadiani, isu Syiah dan LGBT.
“Selain itu berkenaan pendirian terhadap tokoh dakwah Dr Zakir Naik, Oktoberfest dan lain-lain lagi menyebabkan kebimbangan kepada orang Melayu dan umat Islam.
“Ramai berpandangan ia terjadi disebabkan pengaruh DAP dan tekanan daripada pendokong Hak Asasi Manusia versi Barat kelihatan begitu dominan dalam kerajaan yang ada sekarang,” katanya. - Ismaweb
Previous
Next Post »
loading...