Get $25 free
loading...

[TUTUP?] Pusat TAHFIZ, Pengajian Islam Milik Ustaz Kazim DIJUAL di MUDAH.MY


PUSAT PENGAJIAN AGAMA AL BARAKAH MILIK USTAZ KAZIM BAKAL DIJUAL??
Semua orang tahu betapa gigihnya Datuk Ustaz Kazim Elias (DUKE) mendirikan pusat pengajian agama ini. Demi memastikan Al Barakah beroperasi dengan baik, DUKE memerah segala kudratnya berceramah ke sana dan ke sini untuk mendapatkan dana sampai dirinya sendiri beberapa kali dikejarkan ke hospital, pengsan, jatuh dan pernah kritikal.
Ternyata usahanya berbaloi kerana Al Barakah berjaya berdiri megah dan mempunyai kelengkapan asrama serta pembelajaran yang cukup baik dan banyak menerima pengiktirafan daripada badan dalam dan luar negara.
Namun di sebaliknya senyum dan keletah lucunya ketika berceramah, tak ramai yang tahu betapa 'sukarnya' beliau hendak mencari dana bagi memastikan Al Barakah terus beroperasi.



Aku dah mula perasan sesuatu yang 'tidak kena' mengenai Al Barakah melalui posting-postingnya dalam FB sejak akhir-akhir ini.
Dan kerisauan aku ternyata benar apabila aku melihat kompleks Al-Barakah ini termuat dalam laman web Mudah.my. UNTUK DIJUAL.
Allah remuknya hati aku. Setakat ini aku belum baca kenyataan rasmi DUKE mengenai status Al Barakah namun aku rasa sedih sangat bila mengetahui benda ni.
Diharap DUKE boleh segera mengeluarkan statement rasmi kerana ia mengundang seribu satu persoalan.
Kalau benar, aku pasti, mesti ramai orang di luar sana terutama yang nak sangat pusat-pusat tahfiz ditutup ini bersorak gembira dan bertepuk tangan dengan berita ini.
Aku hilang kata-kata...

Sumber:
Previous
Next Post »
loading...