Get $25 free
loading...

Bukan gimik murahan, Pelakon Cilik Puteri Balqis Berjuang Lawan Kanser



Balqis yang comel itu telah menghidap penyakit kanser. Menurut instagramnya, ibunya telah mengatakan bahawa Aqish sedang menentang penyakit kanser dengan bersungguh-sungguh.

Terdapat satu posting yang dikemukakan oleh ibunya, Aqish sedang menerima rawatan. Dia juga menasihati semua ibu bapa, jika anak-anak yang juga menghadapi sakit jantung atau lemah jantung, jika tidak melihat tanda kepulihan walaupun dengan ubat-ubatan, dan juga supplement, bolehlah cuba basil tea dan daun basil.

Namun, ibu Aqish tidak menerima sebarang temubual. Dia juga tidak memberi sebarang kenyataan tentang apa sebenarnya penyakit yang dijangkit oleh Aqish. Dalam posting tersebut, mungkin kita dapat membuat rumusan bahawa penyakit itu mesti mengenai penyakit jantung. Akan tetapi, banyak penyakit kanser juga akan melemahkan fungsi jantung, jadi itu semua anggapan orang ramai sahaja.

Sebenarnya, amat kesian tengok kanak-kanak yang menghidap penyakit kanser. Sesetengah kanak-kanak yang sebegitu telah menghidap penyakit sebaik sahaja ibu hamil. Ini juga menunjukkan bahawa ibu hamil juga amat penting dalam menjaga kesihatan. Lebih baik membuat pemeriksaan sebelum rancang penghamilan, dan buat pemeriksaan dari semasa ke semasa sewaktu tempoh hamil.

Kanak-kanak janganlah diberi makanan ringan yang banyak. Terutamanya sudah banyak ibu bapa yang tidak seperti sewaktu kita kecil. Ibu bapa kini lebih berupaya untuk memberi apa yang terbaik untuk anak-anak. Akan tetapi, apa yang kita anggap yang melayan anak kita dengan bagus adalah sebenarnya membahayakan kesihatan anak-anak kita.
Sila tonton video:



lagi info di : MALAYSIA TRENDING NOW
Previous
Next Post »
loading...