Get $25 free
loading...

‘PERHATIKAN AREA MATA ANDA AGAR TERHINDAR DARI KUTU PADA BULU MATA’ ((SEBARKAN SEMOGA BERMANFAAT))

Gunakan maskara pada bulu mata dia perlu dilihat dalam pembersihan. Kerana mata yang begitu sensitif dan berbahaya apabila bersentuhan dengan cecair badan juga asing.
kutu mata
Jika anda tidak membersihkan seluruh maskara dengan cara yang betul, jadi ia dibuat sepanjang maskara akan mengumpul sehingga ada bug menyebabkan bulu mata. Bukan itu sahaja, kebanyakan orang juga merasa masalah kelopak mata kering yang boleh mengganggu penglihatan.
Seperti yang dinyatakan dalam Medindia, Rabu (2016/02/03), menjelaskan bahawa beberapa masalah kelopak mata adalah blepharitis. Apabila keadaan ini menjalin kelopak mata, ia adalah mungkin bahawa keadaan akan terjadi ialah kulit kelopak mata, kering dan gatal, tetapi juga menukar warna kulit serta kesakitan memukul segala sisi kelopak mata.
Bukan sahaja maskara menyebabkan, sesetengah produk seperti syampu, cologne, pelembap, celak, bayangan mata atau bantal walaupun terlalu kembang selimut juga boleh membawa kepada alahan kulit kilat.
Untuk mengelakkan perkara seperti ini, hanya mencuci muka anda sekerap yang mungkin atau mencuci mata dengan air suam memakai dalaman dan mengelakkan penggunaan sabun.
Terdapat banyak tips untuk melindungi kebersihan di kelopak mata secara terperinci:
1. Minyak Castor boleh membantu kekeringan kelopak mata. Dan gel aloe vera dalam ia memberikan bantuan segera kepada ruam kelopak mata, kulit kering, dan mengelupas kulit. Pastikan gel yang tidak mengandungi bahan pengawet
2. Compress mata dengan air suam 3-4 kali sehari boleh memberi kebersihan kelopak mata.
Langkah-langkah dengan menggunakan kain bersih yang direndam dalam air suam dan kemudian memerah, meletakkan kain kepada dua mata dalam masa 10 hingga 15 minit.
3. Pakai sunblock atau pelindung matahari, cermin mata hitam apabila penyambung juga boleh didapati dalam matahari.
4. Elakkan daripada menyentuh kawasan mata anda dengan tangan yang kotor.
5. Bersihkan keseluruhan muka dan mata daripada pemakaian solekan sebelum tidur setiap malam. Selepas sebelah bersih muka dan mata, tidak untuk memohon pelembap yang sepadan dengan kulit anda
6. Tidur dengan bantal juga selimut bersih


SUMBER: www.bizamedia.com
Previous
Next Post »
loading...