Get $25 free
loading...

ANDA TAHU?? DENGAN MEMAKAN 8 JENIS MAKANAN INI ANDA DAPAT TERHINDAR DARI KANSER KULIT !!

Kanser kulit adalah tumor malignan yang berlaku dalam epidermis kulit. Ciri-ciri utama kanser kulit adalah tumor atau Tompel atau bonjol yang boleh dilihat dari luar, sekaligus biasanya tidak teratur atau tidak simetri dan warna tidak sekata atau digredkan, sebagai contoh di pinggir ketulan coklat dan sederhana gelap.
Langkah semula jadi untuk mengelakkan kanser kulit adalah untuk mengelakkan pendedahan kepada matahari dari sembilan pagi hingga empat petang. Kerana, pada masa-masa keamatan sinaran UV dalam cahaya matahari di tengah-tengah banyak-banyak.
kanser kulit
Cara kedua untuk mencegah kanser kulit dengan menggunakan krim pelindung atau losyen atau sunblock. Kecuali cara kita, hendaklah kita perlu tahu apa makanan yang palang pintu yang boleh membantu mengurangkan risiko kanser kulit?
1. Karot
Karot mempunyai kandungan yang tinggi beta-karotena yang berfungsi untuk melindungi kulit daripada sinaran ultraungu yang berbahaya daripada matahari.
2. Kunyit
Kunyit adalah rempah yang memberikan warna kuning makanan. Kunyit telah lama digunakan untuk perubatan tradisional. Penyelidikan memperuntukkan bahawa kunyit mempunyai pelbagai ciri-ciri anti-kanser, satu daripadanya kanser kulit.
3. Green Tea
Dengan minum tiga cawan teh hijau sehari boleh menyumbang cukup antioksidan kepada tubuh badan dan kulit, dapat melawan penuaan pra-matang pada kulit dan keradangan. Risiko kanser kulit akan berkurangan.
4. Kentang Sweet
Keledek, salah satu daripada sayur-sayuran adalah orang yang sangat diketahui, yang merupakan salah satu daripada sayur-sayuran yang paling berkhasiat dan mengandungi banyak khasiat kepada sifat melawan kanser kulit.
5. Almond
Pengambilan segelintir badam sehari boleh meningkatkan tahap vitamin E. Makanan ini mungkin mengandungi antioksidan, terutamanya untuk kesihatan kulit, juga melembapkan kulit kering. Ia juga melindungi kulit daripada penuaan, keradangan, dan juga kanser kulit.
6. Brokoli
Makanan yang kaya dengan vitamin A, C, dan K untuk yang sangat baik untuk kulit kita. Vitamin A boleh mengurangkan pengeluaran minyak, vitamin C adalah antioksidan yang kuat, dan vitamin K boleh mencegah permulaan lebam pada kulit.
7. Tomato
Tomato kaya dengan vitamin C. Vitamin ini mempunyai peranan utama untuk mengurangkan liang dan mencerahkan kulit. Kecuali makanan dan minuman yang baik untuk kulit, kita juga perlu sedar akan makanan dan minuman yang “tidak terlalu baik” untuk kesihatan kulit kita.
Previous
Next Post »
loading...