Get $25 free
loading...

[KOMUNIS PASCA MALAYSIA BARU] JANGAN LUPA 1,346 anggota polis dibunuh dan 1,601 cedera



SAYA TAK PERLU MINTA MAAF - CHIN PENG
Aku sempat menemubual Chin Peng secara eksklusif dalam satu pertemuan sulit di Hadyai, Thailand tidak lama sebelum dia mati. Pertemuan itu berlangsung di Hotel Lee Garden, tempat yg sama waktu PKM menandatangani perjanjian damai dengan Malaysia pada tahun 1989 dulu.
Dan ini ayat yang dia kata padaku dan akan aku ingat sampai bila-bila. Aku tanya pada dia, U tak nak minta maaf ke pada anggota-anggota keselamatan kami yang kamu bunuh?
"Saya tak perlu minta maaf. Dalam perang kalau kita tak membunuh, kita yang akan dibunuh!"
Pada golongan yang nak sangat negara menyanjung perjuangan komunis pasca 'Malaysia Baru' ni, tahukah korang, sepanjang 12 tahun era darurat iaitu dari tahun 1948 hingga 1960, seramai 4,425 orang anggota pasukan keselamatan telah terkorban dan cedera angkara kezaliman PKM.
Daripada jumlah itu, seramai 1,346 anggota polis terbunuh dan 1,601 cedera. Jumlah anggota polis yang meninggal dunia ini merupakan 72.2% daripada jumlah keseluruhan ahli pasukan keselamatan yang terkorban iaitu seramai 1,865 orang.
'Arkitek' kepada segala kejadian tersebut tak lain dan tak bukan adalah Chin Peng sendiri.
Selamat 'menulis semula' buku sejarah. Pasti Chin Peng orang paling gembira ketika ini kalau dia masih hidup!
Previous
Next Post »
loading...