Get $25 free
loading...

(DAP TERLIBAT? P. RAMASAMY) Wujud Kumpulan PENGGANAS LTTE di Malaysia?





Polis telah mengeluarkan kenyataan pada 2016 dengan memberikan amaran kepada mana-mana individu dan kumpulan yang menunjukkan sokongan kepada LTTE yang telah disenaraikan sebagai kumpulan pengganas oleh PBB.

Apakah kaitan kumpulan ini yang wujud di Malaysia kerana dapat dilihat gambar bekas pengasas dan pemimpin LTTE, V. Prabhakaran  yang terbunuh pada 2009? 


Adalah terdapat cubaan mewujudkan pergerakan ini di Malaysia dan disokong oleh ahli politik dan orang ramai yang bersimpati dengan perjuangan LTTE atau dalam bahasa mudah, ‘symphatiser’.


Sesiapa yang bersimpati dengan IS atau “IS Symphatiser” telah ditahan oleh polis di bawah SOSMA maka andai ada cubaan mewujudkan gerakan LTTE ini di Malaysia dan terdapat individu dan kumpulan yang bersimpati dengan LTTE di Malaysia, mungkinkah akta yang sama boleh digunakan bagi memastikan keselamatan dan kedaulatan negara agar bebas dari ancaman ekstrimis tidak kira dari mana bangsa dan agama sekalipun.


InshaAllah kita yakin akan kemampuan Polis Diraja Malaysia ( Royal Malaysia Police ) bagi memastikan keselamatan negara.


-Firdaus Wong Wai Hung 
Previous
Next Post »
loading...