Get $25 free
loading...

"Stress Pulak Hari-hari Bawak Kereta Rasa Tak Sedap, Macam Dah Sampai Masa Nak Tukar Ni"


“Enjin dah tak sedap, lembab takde pick-up. Stress pulak bila hari-hari bawa kereta rasa macam ni. Dah sampai masa nak tukar kereta ni.”

Enjin kenderaan ni samalah macam badan orang juga. Perlu di jaga, diberi makan yang betul supaya sihat. Tapi peliknya, ramai yang macam ambil remeh subjek ni. Tahu tuang je tapi tak tahu fungsi atau fakta penting minyak pelincir.

Sebagai pengguna kereta atau motorsikal yang bijak, korang patut tahu aspek penjagaan 'jentera' ni. Kereta ni dah macam pelaburan, tiap-tiap bulan bayar. Kalau tak nak rugi besar, rosak sana sini, kenalah jaga kereta jangan sampai berkerak minyak hitam masih tak tukar-tukar.


via GIPHY

Tak sayang ke?

Dekat pasaran ada banyak jenis minyak yang direka untuk kegunaan yang berbeza-beza. Untuk pastikan korang pilih minyak pelincir yang bagus, korang perlu tahu beberapa aspek penting termasuk tahap kelikatan, additives, dan sebagainya.

Minyak pelincir terbaik

Minyak enjin Caltex daripada CHEVRON Malaysia memang tak asing lagi dalam kalangan pengguna di Malaysia. Caltex Havoline dengan Deposit Shield ™ Technology dirumus khas untuk menyediakan ketahanan enjin dan ekonomi bahan api maksimum yang dipertingkatkan.

Minyak pelincir Caltex Havoline ni sesuailah untuk korang yang hari-hari hadap situasi trafik yang sesak sebab ia dirumus berasaskan Teknologi C.O.R.E.



C.O.R.E. asasnya ialah ciri khas yang menjadi objektif pembangunan minyak pelincir Caltex Havoline, terdiri daripada singkatan akronim seperti berikut:
  • [C]lean (Bersih) - Membersihkan dan melindungi enjin untuk menghasilkan prestasi superior.
  • [O]xidation (Pengoksidaan) - Melindungi enjin akibat proses degradasi pelincir.
  • [R]educe (Mengurangkan) - Meminimumkan kerosakan akibat panas enjin menerusi kualiti kestabilan pelincir terbaik yang memberikan perlindungan berpanjangan.
  • [E]nhance (Peningkatan) - Meningkatkan pecutan menerusi cengkaman klac dipertingkat walaupun dalam beban tinggi.

Selain teknologi C.O.R.E., Caltex Havoline turut membangunkan teknologi aditif, dipanggil ZOOMTECH untuk minyak pelincir semi-sintetik dan mineral yang mampu menambah baik cengkaman klac (clutch grip) bagi mendapatkan hantaran kuasa optimum.

Selain Caltex Havoline, CHEVRON Malaysia ada juga formulasi barisan produk Caltex Delo merangkumi minyak pelincir dan penyejuk yang menawarkan perlindungan dan prestasi optimum, serta lebih nilai untuk jentera diesel tahan lasak. 

Siapa yang pernah guna Caltex Delo ni sure tahu fungsi best dia antaranya Delo 400 MGX SAE 15W-40 yang menawarkan pencegahan jelaga, perlindungan haus serta kawalan enapcemar (sludge) untuk perlindungan jangka hayat enjin yang lebih lama dan penjimatan bahan api.




Kalau korang tak percaya dengan kredibiliti minyak daripada Caltex ni, korang boleh tengok review daripada pengguna setia dekat bawah ni.

Minyak Caltex terbaik dan ekonomi!



Dah tau reputasi Caltex ni punya minyak

So far tidak mengecewakan..



Tunggu apa lagi? sempena hujung tahun dan dah nak masuk tahun baru ni, Caltex menawarkan promosi istimewa sesuai untuk korang yang dah plan nak jalan jauh bawa anak-anak cuti sekolah ni.

Dengan membeli mana-mana Caltex Lubricants Holiday Travel Promotion, korang akan menerima item Travel Buddy eksklusif untuk menjadikan pemanduan dan perjalanan jauh korang tu lebih selesa.



Dapatkan produk pelincir berkualiti Havoline® dan Delo® di kesemua stesen minyak Caltex dan pengedar-pengedar terpilih seluruh negara.



lagi info di : Gosip Artis Terkini
Previous
Next Post »
loading...