Get $25 free
loading...

Penubuhan Parti Baru PUTRA, kami RASIS PERLEMBAGAAN




Satu hari lebih kurang 2 bulan yg lepas, Dato Ibrahim Ali (DIA) memanggil saya berjumpanya.

Ada hal penting yg nak di bincang berdua saja dgn saya katanya

Bila tiba harinya, beliau menyatakan hasrat menubuhkan parti politik baru dan beliau menjemput saya menjadi penggerak awal parti berkenaan. 

Beliau menawarkan saya jawatan samada Setiausaha Agung atau Ketua Penerangan kpd parti yg baru nak di tubuhkan itu.

Saya bertanya kpd DIA samada saya boleh mengekalkan perjuangan Rasis Berpelembagaan sepertimana perjuangan saya sebelum ini atau tidak dgn parti baru ini?

DIA menjawab "Mesti boleh sebab you perjuang 25 tuntutan Melayu tu dah viral semua. Sebab tu you mesti join parti dan kita gerak sama"

Jadi di sebabkan itu, saya bersetuju menjadi Ketua Penerangan Penaja.

Tak mampu saya fokus utk kerja2 Setiausaha Agung lagi atas komitmen utama saya sbg Peguam.

Jadi persetujuan saya bersama DIA utk menggerakkan PUTRA ini adalah bersyarat.

Selagi mana saya di beri kebebasan utk memperjuangkan Melayu dan Islam menurut perlembagaan, saya akan kekal di dalamnya.

Itu ijab dan qabulnya saya bersama DIA

Jika tak suka cara DIA, mungkin anda suka cara saya.

Jom bersama PUTRA

Previous
Next Post »
loading...