Get $25 free
loading...

Esok 1,000 NGO LAPOR Polis beramai-ramai Terhadap P. RAMASAMY



[Maklumat Laporan Polis Isnin, 16 Julai 2018]

Berikut adalah maklumat untuk laporan polis beramai-ramai yang akan diterajui oleh sekretariat yang mewakili lebih dari 1,000 NGO dan parti dengan jumlah keahlian mencecah 1.5juta orang;

Tarikh : Isnin, 16 Julai 2018
Masa  : 2pm 
Lokasi : Balai Polis Dang Wangi (KL), Balai Polis Petani Road (Pulau Pinang)

Bagi sahabat di Lembah Klang, boleh menunaikan solat Zohor di Masjid Balai Polis Dang Wangi sebelum membuat laporan beramai-ramai.

Bagi sahabat di seluruh negara, boleh buat laporan di balai polis terdekat dengan sahabat sendiri dan jikalau boleh ajak sekali sahabat lain untuk bersama lakukan laporan polis. 

DRAF LAPORAN POLIS TELAH SIAP DAN SESIAPA YANG INGIN MEMBUAT LAPORAN, SILA PM KAMI DI FACEBOOK Firdaus Wong Wai Hung (Official) ATAU WHATSAPP ‭KE NOMBOR +6018 367 0765‬.

Sila viral dan kongsikan menerusi rangkai masing masing demi mempertahankan kedaulatan dan keselamatan negara.

Sumber:Firdaus Wong Wai Hung (ia merupakan kenyataan peribadi penulis) 

Kisah Burung Pipit dan Nabi Ibrahim as

Saat Nabi Ibrahim as dibakar oleh Raja Namrudz dan kaumnya, ada seekor burung pipit yang menyaksikan peristiwa tersebut. Ia kemudian terbang bolak-balik mencari air. Burung pipit itu mengisi air di dalam paruhnya kemudian dilepaskannya ke atas unggun api yang membakar Nabi Ibrahim. Itulah yang dilakukannya berulang kali hingga Nabi Ibrahim as diselamatkan oleh-Nya.

Perbuatan burung pipit itu diperhatikan oleh makhluk Allah yang lain, lantas bertanyalah mereka kepada burung kecil itu,

“Mengapa kamu bersusah-payah bolak-balik mengambil air, sedangkan kamu tahu api besar yang membakar Nabi Ibrahim takkan hilang dengan sedikit air yang kamu siramkan itu?“

Lalu dijawab oleh burung kecil,

“Walaupun aku tahu aku tidak akan mampu memadamkan api tersebut, namun aku mesti berusaha untuk menegakkan kebenaran dengan segenap kemampuan yang kumiliki.”

“Allah tidak akan bertanya kepadaku apakah aku berhasil memadamkan api itu atau tidak. Tapi aku lebih takut Allah akan menanyakan apa yang aku lakukan saat melihat kezaliman di depan mataku!”


Kredit : https://ift.tt/2NjPUHx
Previous
Next Post »
loading...