Get $25 free
loading...

[AG, CJ BUKAN ISLAM] Memang BN Kalah, Najib Kalah TAPI Melayu, Islam TURUT Bersama-sama KALAH


7 June yg lalu saya postkan harapan mereka, ramai yg kepanasan, ada yg caci maki, boleh baca kembali posting itu, tak kurang juga yg menyindir dan seumpamanya, saya mengucapkan جزاكم الله kepada yg mempertahankan dan menegakkan kebenaran itu di kalangan para sahabat yg menyakini masa depan hidup dengan Islam,

Sebulan berlalu, semalam Allah menunjukkan kebenaran terhadap apa yg di tulis itu. Bersaksilah kepada Allah.. bahawa tiada tuhan melainkan Dia!!.. kebenaran itu datang dari tuhanmu.. itulah kehendak mereka.. mereka mula dapat satu persatu yg di hajatkan mereka. Bagi sahaja apa yg mereka tuntut itu!!!... bagaimana dgn undi kalian??? tangan itu pasti di tanya di hadapan Allah nanti!!!..tiada mulut yg mampu menjawab!!!!




Ku sangka Panas Hingga Ke Petang, Rupanya Hujan Ditengah Hari

1). Pada tahun 2007, dalam kes permohonan Lina Joy (Azlina Jailani) untuk menukar agama asal dari islam ke kristian, tiga hakim yang terlibat dalam proses kehakiman kes tersebut.
Dua hakim (orang islam) tidak bersetuju untuk membenarkan Lina Joy murtad, manakala seorang hakim iaitu Richard Malanjum mengundi untuk membenarkan Lina Joy keluar islam.
Kemenangan kes ini menjadikan amalan murtad di negara ini ditutup dari sudut sistem dan perundangan.
2). Tahun 2015, kes rayuan penggunaan kalimah Allah utk merujuk kepada Jesus oleh akhbar The Herald telah ditolak oleh keputusan majoriti hakim (4 berbalas 3)
Salah seorang daripada tiga orang hakim yang mengundi untuk membenarkan kalimah Allah merujuk kepada Jesus adalah Richard Malanjum.
Ini adalah satu langkah bagaimana sistem kehakiman boleh menutup ruang untuk berlaku mudarat besar kepada agama.
http://m.utusan.com.my/…/the-herald-tidak-dibenarkan-guna-k…
3). Pada awal tahun 2018, Mahkamah Persekutuan memutuskan penukaran agama tiga anak guru tadika, M Indira Gandhi hampir 10 tahun lalu kepada Islam adalah terbatal dan tidak sah di sisi undang-undang.
Antara hakim yang undi membatalkan penukaran agama tersebut adalah Richard Malanjum.

Previous
Next Post »
loading...