Get $25 free
loading...

(Video) Bila Bancuh Teh Ais Di Rumah Rasa Tak Sama Dengan Di Kedai? Jom Lihat Cara-Cara Untuk Hasilkan Teh Ais Kaw Viral



Kita sering ke gerai atau kedai makanan dan memesan ada Teh Ais, ada kedai teh ais dia sedap, kaw dan berlemak sehingga kedai berkenaan menjadi lokasi pilihan kita untuk membeli air bungkus.

Namun yang peliknya, apabila teh ais itu kita cuba bancuh sendiri di rumah, rasanya tidak sedap, rasanya tak cukup kaw, bila ditambah teh rasanya bertukar terlalu kaw atau pahit.

Di sini, penulis nak kongsi cara-cara dikongsikan oleh Puan Nuraini Ain bagaimana untuk hasilkan teh ais kaw yang tengah tular atau viral sekarang ini.

Bahan-bahan

- Uncang teh 6-8 keping (Jenama BOH), boleh diganti dengan Teh BOH serbuk.
- Susu cair
- Susu pekat
- Garam 3-5 cubit (kalau nak lebih sedap dan berlemak)

Cara-cara

Panaskan 1.5 liter Air dalam periuk atau kuali sampai mendidih, masukkan 6-8 uncang Teh BOH atau 1 sudu besar serbuk Teh BOH untuk dapatkan warna yang lagi pekat (rendam teh serbuk dalam gelas dahulu,  tapis hampas teh dahulu) masukkan 1 tin susu cair dan kacau, kemudian masukkan 1 tin susu pekat manis, nama pun kaw kan, kalau nak kurang manis, kurangkan susu, dan kacau.

Part paling penting, petua ramai orang di kedai makan yang mungkin pernah kita dengar, masukkan 3 cubit garam halus untuk dapatkan rasa lemak teh ais.

Kacau teh itu dan sedia untuk dihidangkan dengan ais dan Cincau.


Tak percaya? cuba dulu, sedap sangat, boleh dah bancuh di rumah untuk minum ramai-ramau tanpa perlu ke kedai, silap-silap boleh berniaga air teh kat gerai tepi jalan seperti teh ais viral sebelum ini.

Fakta mengenai Teh

Teh mengandungi sejenis kafein yang berbeza dengan kopi, maka Teh juga dapat merangsang sistem saraf tubuh kita sehingga pengambilan oksigen kedalam tubuh lebih lancar.

Teh juga membantu memperkuat daya tahan tubuh. Selain itu, ia boleh membantu mengawal kolestrol dalam badan di mana Catechin yang ada dalam teh akan mengawal kolestrol dan mempercepatkan pembuangan melalui najis.




lagi info di : Gosip Artis Terkini
Previous
Next Post »
loading...