Get $25 free
loading...

Saya TPM, bukan Anwar - Wan Azizah


PUTRAJAYA: "Saya Timbalan Perdana Menteri, bukan Datuk Seri Anwar Ibrahim."  
Itu penegasan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, yang menyelar dakwaan kononnya Anwar adalah Timbalan Perdana Menteri di sebalik tabir, manakala beliau hanyalah boneka suaminya. 

 Dr Wan Azizah berkata, beliau bukan boneka sesiapa dan tidak dikawal suaminya dalam menjalankan tugas sebagai Timbalan Perdana Menteri.

 Malah, beliau juga mahu dipandang serius sebagai Timbalan Perdana Menteri wanita pertama negara dan komited menjalankan tugasnya sejak mengangkat sumpah jawatan itu sehingga saat ini. 

"Saya yang datang kerja awal, saya yang balik lewat malam. Beliau (Anwar) pergi ke Turki dan London.

 "Berilah saya pujian dan penghargaan sebab saya buat kerja banyak. Saya Timbalan Perdana Menteri, bukan dia," katanya dalam temu bual eksklusif dengan NSTP di sini, kelmarin. 

Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai khabar angin kononnya Anwar adalah individu yang memberinya arahan sepanjang menjalankan tugas sebagai Timbalan Perdana Menteri. 

 Sementara itu, Dr Wan Azizah mengakui tidak begitu tertekan walaupun melakar sejarah selaku Timbalan Perdana Menteri wanita pertama negara, khususnya kerana beliau juga adalah bekas Ketua Pembangkang wanita pertama di Malaysia.

Mengakui cabaran dihadapi ketika ini berbeza berbanding sebelum ini, Dr Wan Azizah berkata, beliau banyak belajar dan bertanya kepada Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, dalam pelbagai perkara. 

 "Saya hubungi juga Tan Sri Muhyiddin Yassin dan teman lain dalam Jemaah Menteri untuk berbincang jika ingin buat keputusan," katanya.
Previous
Next Post »
loading...