Get $25 free
loading...

5 cabang PKR Perak bantah PPBM guna logo mereka

Ketua cabang PKR berkata penyertaan PPBM dalam PH menyebabkan "hak" parti itu dirampas.

Cabang PKR Perak berkata kemasukan PPBM dalam PH juga menyebabkan banyak kerusi sepatutnya ditandingi PKR terpaksa dikorbankan.

IPOH: Lima cabang PKR Perak tidak bersetuju dengan tindakan PPBM menggunakan logo parti itu untuk calon-calonnya yang bertanding dalam pilihan raya umum ke-14 (PRU14) pada 9 Mei depan.

Ketua cabang PKR Tapah Adanan Talib berkata penyertaan PPBM dalam Pakatan Harapan (PH) menyebabkan “hak” PKR dirampas apabila pencalonan terpaksa diserahkan kepada parti itu, yang dipengerusikan Tun Dr Mahathir Mohamad.

“Bukan soal logo sahaja tetapi kemasukan PPBM (dalam PH) mengakibatkan banyak kerusi yang sepatutnya ditandingi PKR terpaksa dikorbankan untuk PPBM tanpa persetujuan akar umbi di Perak.

“…ada kawasan yang tiada calon PKR langsung walaupun kami sudah lama bertapak di kawasan itu,” kata pada sidang media, hari ini.

Turut hadir 4 lagi ketua cabang iaitu Mohd Khair Mohd Zainal (Kuala Kangsar), Usaili Alias (Parit), Kaha Othman (Gerik) dan Id Azalan Shah Banyamin (Lenggong).

Adanan mendakwa anggota akar umbi turut membangkitkan sama ada PPBM adalah aset atau liabiliti kepada PH, dan beliau secara peribadi berpendapat parti itu liabiliti buat pakatan pembangkang.

Sementara itu, Id Azalan berkata persediaan berkempen di kawasan masing-masing menjadi sukar apabila difahamkan calon dari parti “payung terjun” tiba-tiba dicalonkan dan menggunakan logo PKR.

“Secara jujurnya, kita maklumkan kepada jentera agar bertenang dan terus buat kerja tetapi akar umbi ingin calon yang mereka kenal… bukannya calon yang hanya datang waktu pilihan raya selepas itu hilang.

“Ketua-ketua cabang yang perlu menjawab kepada ahli dan pengundi tentang hal ini. Hati rakyat sudah kita sentuh tetapi yang datang (calon) adalah orang baharu yang tidak dikenali. Sudah pasti rakyat sukar memilihnya,” kata beliau.

Beliau mendakwa 5 kerusi Parlimen dan 5 kerusi DUN di Perak yang sepatutnya diberikan kepada PKR akan diserahkan kepada calon PPBM termasuk di Lumut, Tapah, Gerik, Bukit Chandan dan Bota.


The views expressed in the contents are those of our users and do not necessarily reflect the views of FMT.



lagi info di : Gosip Artis Terkini
Previous
Next Post »
loading...