Get $25 free
loading...

Mengapa Wanita Pertama AGC Harus Hentikan Plot Tumbangkan PM

Share This:

Pendek kata, The Malaysian Insight ditubuhkan dengan tujuan khusus untuk menumbangkan Perdana Menteri dan orang di sebalik usaha ini adalah tidak lain daripada Wanita Pertama AGC, Faridah Begum K.A. Abdul Kader. Dan sekarang dia telah membuat laporan polis, ia membolehkan Bukit Aman untuk menyiasat perkara ini dan mengetahui siapa yang mengeluarkan RM50 juta itu dan apa yang berlaku dengan wang itu. Berdasarkan apa yang sedang berlaku, ternyata jenayah pengubahan wang haram telah dilakukan.

Faridah Begum K.A. Abdul Kader, wanita pertama AGC, sedang berpura-pura sebagai mangsa. Dia seolah-olah seekor musang jadi mangsa kepada ayam yang dimakannya. Malah Ho Kay Tat, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Edge Communications Sdn Bhd, pemilik The Malaysian Insider, berasa ada sesuatu yang mencurigakan dengan The Malaysian Insight. Dalam “game of thrones” in cubaan menyingkirkan Perdana Menteri Najib Tun Razak, Wanita Pertama AGC adalah penjahat dan bukan anak perempuan yang tidak bersalah dalam kesusahan.

Ini adalah apa yang dilaporkan Wikipedia mengenai The Malaysian Insider:

“Pada 25 Februari 2016, The Malaysian Insider dihalang oleh badan pengawalseliaan Internet negara, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) atas dasar keselamatan negara berikutan penerbitan kandungan fitnah yang berterusan. Langkah ini telah dilihat secara meluas oleh kumpulan pro-pembangkang kerana menyekat ucapan bebas di negara ini. Berikutan penyekatan itu, pemilik laman web itu memutuskan untuk menutup laman web tersebut pada tengah malam pada 15 Mac 2016 memetik kerugian kewangan yang ditanggung oleh syarikat induk The Edge Media Group berjumlah RM10 juta dalam tempoh 20 bulan yang lalu sejak diambil oleh The Malaysian Insider. “

Ambil perhatian bahawa The Edge Media Group menanggung kos RM500,000 sebulan untuk menjalankan The Malaysian Insider, atau RM6 juta setahun. Apabila The Edge Media Group mengumumkan penutupan The Malaysian Insider, Ketua Pegawai Eksekutif dan Editor, Jahabar Sadiq, memberitahu semua kakitangan untuk tidak mendapatkan pekerjaan di tempat lain tetapi hanya mengambil beberapa bulan cuti kerana mereka tidak lama lagi akan kembali dalam perniagaan dan beroperasi lagi.

Jahabar Sadiq, saudara lelaki wanita Pertama AGC, mengendalikan The Malaysian Insight dengan dana RM50 juta

Ia mengambil masa yang lebih lama daripada itu kerana Jahabar perlu mendapatkan akujanji daripada pembiaya mereka bahawa mereka akan memberikankan RM10 juta setahun untuk lima tahun akan datang. Jika tidak, mereka tidak akan dapat mengaktifkan The Malaysian Insider. Selepas mendapat komitmen RM50 juta, The Malaysian Insider telah diaktifkan semula sebagai The Malaysian Insight.

Inilah yang dilaporkan oleh Malay Mail Online pada 16 Mac 2017:

Seorang bekas editor The Malaysian Insider, portal berita dalam talian ditutup oleh pemiliknya pada Mac tahun lepas (2016), berkata beliau akan muncul dengan wajah baru yang dikenali sebagai The Malaysian Insight. Dalam satu laporan oleh The Straits Times (ST Singapura), Jahabar Sadiq berkata portal itu akan dimulakan dalam talian pada bulan ini “sebagai tapak percuma sebelum memperkenalkan paywall dalam talian”. Walau bagaimanapun, beliau enggan mendedahkan sumber dananya.

“Saya mengambil masa 10 bulan untuk meyakinkan beberapa ekuiti swasta dan ahli perniagaan untuk memberi saya pinjaman untuk melakukan ini,” kata Jahabar dalam laporan itu. Jahabar menambah bahawa laman web itu akan memberi tumpuan kepada politik, diikuti gerakan masyarakat sivil, isu bangsa dan agama, dan ekonomi dalam negeri.

Tahun lepas, The Edge Media Group memutuskan untuk menamatkan The Malaysian Insider (TMI), kira-kira lapan tahun selepas portal berita itu dimulakan pada tahun 2008. Jahabar berkata keputusan The Edge Media Group untuk menutup portal berita dibuat atas sebab komersil.

Seluruh dunia mengetahui bahawa wanita pertama AGC dan rakan perniagaannya memiliki The Malaysia Insight , sementara adiknya, Jahabar Sadiq, menjalankan rancangannya. Malah Bukit Aman mempunyai dokumen untuk membuktikannya. Apa yang tidak pasti di Bukit Aman ialah siapa yang mengeluarkan dana RM50 juta untuk membiayai operasi dalam tempoh lima tahun akan datang – walaupun mereka mempunyai syak wasangka bahawa ia adalah ANC (Kempen Anti-Najib).

Pendek kata, The Malaysian Insight ditubuhkan dengan tujuan khusus untuk menumbangkan Perdana Menteri dan orang di sebalik usaha ini adalah tidak lain daripada Wanita Pertama AGC, Faridah Begum K.A. Abdul Kader. Dan sekarang dia telah membuat laporan polis, ia membolehkan Bukit Aman untuk menyiasat perkara ini dan mengetahui siapa yang mengeluarkan RM50 juta itu dan apa yang berlaku dengan wang itu. Berdasarkan apa yang sedang berlaku, ternyata jenayah pengubahan wang haram telah dilakukan.

Dan ini belum lagi melihat sedozen syarikat yang terlibat dengan rakan perniagaannya, Harbir Singh Gill A / L Ajaib Singh (lihat senarai di bawah). Jadi Wanita Pertama AGC jahat dan tawaran kaburnya melangkaui hanya The Malaysian Insight dan usaha untuk menjatuhkan Perdana Menteri.

Adakah suami membenarkan polis menyiasat dan mendakwa isterinya sendiri?

Apa yang memalukan adalah suaminya adalah Peguam Negara maka dia kini tidak mempunyai pilihan selain meletak jawatan atau mengambil cuti untuk membolehkan polis menyiasat perkara ini tanpa rasa takut atau berat sebelah. Jika tidak maka Bukit Aman tidak dilihat sebagai melakukan siasatan yang jujur dan adil.

Dengan pilihan raya umum bakal menjelang, Najib tidak mahu dilihat sebagai melindungi Peguam Negara dan / atau isterinya yang korup. Memandangkan pembangkang sudah mengatakan bahawa sistem kehakiman Malaysia adalah rasuah dan sistem kehakiman memerlukan pembaharuan besar. Dan kini kita mempunyai kes wanita pertama AGC, yang pembangkang boleh gunakan untuk ‘membuktikan’ bahawa sistem kehakiman Malaysia adalah rasuah.

Hanya satu isu sahaja – RM3 juta yang dimasukkan ke dalam akaun bank peribadi Jahabar – sudah cukup untuk menenggelamkan The Malaysian Insight dan wanita pertama AGC. Dari manakah wang itu datang dan mengapa semuanya dalam bentuk tunai? Sekarang Jahabar sepatutnya digari, jika tidak hanya kerana abang iparnya ada untuk melindungi dia.

Ini adalah negara pertama di dunia di mana isteri Peguam Negara bekerjasama dengan pembangkang untuk menjatuhkan Perdana Menteri. Ini mungkin layak untuk masuk ke dalam Buku Rekod Guinness. Dan bagi Peguam Negara untuk membuat bodoh dan berpura-pura dia tidak tahu apa yang sedang berlaku adalah satu lagi pencalonan Guinness Book of Records. Adakah dia benar-benar fikir dia boleh membuat bodoh dan terlepas? Ini hanya membuatnya kelihatan seperti dirinya dengan isterinya juga mahu melihat Perdana Menteri digulingkan dari pejabat, sama seperti Peguam Negara sebelum dia.

Syarikat-syarikat yang dimiliki oleh Faridah Begum K A Abdul Kader dan Harbir Singh Gill A / L Ajaib Singh

Malaysia Today

PENAFIAN : Artikel pendedahan ini adalah diambil sepenuhnya dari laman blog Malaysia Today dengan tajuk asal Why First Lady AGC Should Discontinue The Plot To Topple The PM. Segala isi kandungan ini adalah dari penulis blog berkenaan dan pihak pru14.tv mungkin tidak bermaksud sedemikian. Pihak pru14.tv berharap pihak yang dituduh/diceritakan dalam artikel ini tampil membuat penafian jika ini merupakan fitnah dari pihak tak bertanggungjawab keatas dirinya, atau sebaliknya. Terima kasih.

Comments

comments

Related Post



lagi info di : Gosip Artis Terkini
Previous
Next Post »
loading...