Get $25 free
loading...

Dakyah Kristianisasi Terbuka Dalam Pengangkutan Awam

Share This:

Seorang netizen, Zikri Zainudin di laman Facebook miliknya mendedahkan bahawa beberapa pendakyah Kristian berbangsa kulit putih didapati sering berlegar-legar di dalam perkhidmatan awam LRT mencari sasaran bagi dakyah Kristianisasi.

Menurut sumber, beliau mendapati para pendakyah tersebut yang disyaki berasal dari Amerika Syarikat berdasarkan loghat pertuturan mereka turut membawa bersama kitab Bible dalam 3 bahasa iaitu bahasa Inggeris, Cina dan Indonesia sewaktu menjalankan aktiviti penyebaran dakyah Kristianisasi. Beliau mendedahkan, “Ini bukan kali pertama, kalau naik LRT biasa mereka turun di Stesen Taman Jaya.

Tidak pasti ada International School atau sekolah mubaligh di kawasan sekitar.”

“Antara perbualan yang dapat didengar, adakah anda percaya pada Jesus Christ dan di akhir perbualan mereka akan minta nombor telefon, mungkin untuk follow up.”

Pendedahan Zikri Zainudin tersebut telah memberi inspirasi kepada orang ramai untuk tampil bersuara berkongsi pengalaman dan pendapat masing-masing mengenai ini. Aktiviti pendakyahan Kristianisasi ini tidak hanya terbatas dalam perkhidmatan awam LRT sahaja, malah ia juga berlaku dalam pengangkutan awam yang lain.

Nur Maziha Muzakir mendedahkan pengalamannya menyaksikan para pendakyah Kristianisasi sedang melakukan aktiviti penyebaran agama mereka di dalam perkhidmatan bas awam.

Beliau mendapati para pendakyah tersebut yang disyaki berasal dari Amerika Syarikat berdasarkan loghat pertuturan mereka turut membawa bersama kitab Bible dalam 3 bahasa iaitu bahasa Inggeris, Cina dan Indonesia sewaktu menjalankan aktiviti penyebaran dakyah Kristianisasi.

Beliau mendedahkan, “Ini bukan kali pertama, kalau naik LRT biasa mereka turun di Stesen Taman Jaya. Tidak pasti ada International School atau sekolah mubaligh di kawasan sekitar.”

“Antara perbualan yang dapat didengar, adakah anda percaya pada Jesus Christ dan di akhir perbualan mereka akan minta nombor telefon, mungkin untuk follow up.” Pendedahan Zikri Zainudin tersebut telah memberi inspirasi kepada orang ramai untuk tampil bersuara berkongsi pengalaman dan pendapat masing-masing mengenai ini. A

ktiviti pendakyahan Kristianisasi ini tidak hanya terbatas dalam perkhidmatan awam LRT sahaja, malah ia juga berlaku dalam pengangkutan awam yang lain.

Nur Maziha Muzakir mendedahkan pengalamannya menyaksikan para pendakyah Kristianisasi sedang melakukan aktiviti penyebaran agama mereka di dalam perkhidmatan bas awam

Seorang lagi saksi, Mimi Mizisya mendakwa kawasan Petaling Jaya menjadi lubuk kepada aktiviti Kristianisasi sebegini. Beliau berkata, “Banyak sangat aih dalam LRT dan dalam bas. Depa turun kat LRT Taman Jaya, lepas tu jalan-jalan area PJ plak. PJ kan port Kristianisasi. Tengok la berapa banyak gereja kat PJ. Sek sek ni kalau lalu sebelah kita dia akan senyum mesra and tegur Hi kalau yang perempuan tu.”

Beberapa netizen turut menyuarakan kebimbangan mereka tentang risiko penyalahgunaan sekolah-sekolah antarabangsa di kawasan Lembah Kelang ini sebagai lubuk penyebaran dakyah Kristianisasi oleh golongan yang tidak bertanggungjawab. Ustaz Haji Mohd Hazizi Ab Rahman berkata, “Saya dari dulu memang meragui kewujudan sekolah antarabangsa seperti Matrix Global School di Sendayan, UCSI International School di Springhill Port Dickson.”

Kebisuan golongan peguam liberal dan mereka yang kononnya memperjuangkan hak asasi manusia mengenai aktiviti pendakyahan Kristianisasi secara terang-terangan ini dan hanya akan meloncat membantah usaha dakwah agama Islam telah ditempelak oleh seorang aktivis Muslim, Nurul Aizam Zaini.

Beliau berkata, “Menariknya, tidak ada satu pun NGO “Hak Asasi Manusia” atau Peguam-peguam Liberal yang marah dan bisingkan perkara ini.”

Persoalannya, apabila agama yang disebarkan itu adalah agama Islam, maka berbagailah hujah dan mula mempersoalkannya satu dunia bahawa ini “Hak Asasi Manusia”, “Kebebasan Beragama”.

-PRU14.TV

Comments

comments



lagi info di : Gosip Artis Terkini
Previous
Next Post »
loading...