Get $25 free
loading...

Tergamak!! Bapa Cabul,Rogol Kakak Belakang Adik

Share This:

Seorang ayah tergamak melakukan perbuatan terkutuk merogol darah daging sendiri. Anak terpaksa melalui detik hitam apabila trauma dengan perbuatan manusia yang diharapkan melindunginya, bertindak menodainya.

Begitulah kisah hitam yang dilalui seorang remaja perempuan ini sehingga terpaksa membongkar sikap jijik ayahnya kepada umum.

Menurut mangsa, pernah dia mengadukan perkara itu kepada ibunya. Namun malang buatnya apabila wanita yang melahirkanya itu dikatakan enggan ambil peduli.

Kakak mangsa yang turut jadi mangsa nafsu serakah si ayah hanya mengambil sikap berdiam diri. Alasannya mudah, takut kalau dilapor nanti si ayah ditangkap dan tiada siapa mahu menyara mereka sekeluarga.

Namun mangsa nekad, ceritakan kejadian itu kepada gurunya yang kemudian memaklumkan perkara itu kepada aktivis sosial, Syed Azmi.

“Ayah pass phone dia pada adik. Adik ambil handphone dan main handphone. Di belakang adik, ayah mencabul dan merogol saya.”

Walaupun ia kedengaran seperti tidak masuk akal, tapi kalau dah keadaan seperti ini berlarutan selama lima tahun dan bila mengadu dengan mak, mak tak endah, cakap dengan cikgu, cikgu pula takut nak masuk campur. Akhirnya main di depan adik-beradik empat orang pun dah tak ada perasaan dah. Tetapi ia menyakitkan anak ini, silap-silap semua anak-anak ini.

Sewaktu masuk sekolah menengah baru-baru ini, remaja ini cuba memberitahu kejadian itu kepada gurunya dan gurunya menghubungi saya. Selepas beberapa jam memandu, saya tiba di sekolah tersebut dan bertemu dengan remaja berkenaan.

Semua jenis perbuatan seks, anda namakan saja. Saya beri dia dua kit ujian kehamilan dan keputusannya negatif. Saya memperkenalkan diri saya dan menjelaskan bahawa kami di sini semua mahu melindungi dia. Saya tanya nama dia dan tanya nama panggilannya apa.

Terdahulu, guru berkenaan telah menjelaskan kepada saya mengenai apa yang berlaku dan mereka mahu apa tindakan seterusnya yang boleh diambil. Seperti kebiasaannya, hubungi talian Nur 15999, buat laporan polis dan buat pemeriksaan kesihatan.

Tetapi anak ini tidak takut dengan semua itu, apa yang dia nak tahu ialah apa yang akan terjadi pada mak dan adik-beradiknya nanti. Dia tetap sayang ayah, dia cuma nak ayah dia berhenti berbuat jahat padanya.

I actually said, “Today I try my best to do what you want. Nak report polis?

“Tak tahu.

“Tak tahu.

“Lagi lama kita tunggu, ayah akan terus buat.”

Akhirnya dia kata, “Kakak pun kena juga. Kalau kakak report, saya report.”

Kakak dia berada di Kuala Lumpur dan dia tinggal di Selangor. Dia menghubungi kakak dia, tetapi kakak dia seperti dia juga.

“Nanti apa kata keluarga? Nanti apa kata jiran? Nanti ayah kena buang kerja. Saya nak sambung belajar. Kalau ayah tak kerja, siapa nanti nak tanggung belajar?

“Tak apalah, biarkan saja. Mak kata bagi peluang,” kata si kakak.

Saya beri penjelasan lagi. Tetapi si kakak kata dia nak fikirkan terlebih dulu dan malam ini akan beritahu keputusannya. Saya kata okey.

Remaja ini tadi dah mula bercakap sedikit, lebih baik dari awal-awal tadi. Rasa lega, katanya.

“Ini sementara saja. Nanti balik cuti semester lain pula,” jelas saya lagi.

Saya pun pulang dan menunggu keputusan dari kakak remaja berkenaan. Saya menghubungi JKM WPKL, pasukan beruniform dan prepared the teacher and waited. Baru sebentar tadi si kakak dan buat keputusan.

“Buatlah report, tetapi biar hujung minggu sewaktu ayah tak kerja,” katanya.

And as someone who respect the need and consent of a child, wish i could do better. Everyone is in place. Now we let the system run.

Tetapi yang saya paling sedih, among siblings, dah boleh share “Kau kena tak semalam?” sesama sendiri sebab dah biasa kena. More then 5 years.

If you ask me, the family dynamics plays an important role why children fikir tak nak report. Ayah seorang sahaja yang kerja, mak suri rumah, tiada datuk nenek saudara dan ada konflik keluarga. Jadi kalau ayah masuk jail, siapa yang susah. Mereka yang susah. Jadi penyelesaian yang itu perlu.

Imagine how to answer that infront of the child? Mana sempat nak maki-maki. Saya senyum sahaja dan explain our system macam mana.

*I may have foster care to be in place.

Apa masyarakat boleh buat? Kenal balai polis yang berdekatan, dapatkan number telefon polis. Ingat talian 15999 dan ajar pada semua anak-anak.

“Habis dik, nanti siapa nak beritahu ayah supaya jangan buat lagi?”

Kepada masyarakat, ambillah iktibar daripada perkongsian pemuda ini. Jangan biarkan anak anda dijadikan mangsa kerakusan nafsu darah daging sendiri. Apa yang penting, jangan takut buat laporan polis.

-PRU14.TV

Comments

comments



lagi info di : Gosip Artis Terkini
Previous
Next Post »
loading...