Get $25 free
loading...

Kenapa Pembangkang Tidak Boleh Terima Kenyataan?

Share This:

Lim Guan Eng kecewa bahawa pemberi maklumat telah membocorkan butiran mengenai siasatan SPRM ke dalam projek berbilion ringgit terowong dasar laut di Pulau Pinang. Terhadap latar belakang dakwaan penyelewengan, SPRM telah menyerbu beberapa syarikat dan beberapa orang telah ditangkap. Skandal ini akan meletakkan kerajaan Pulau Pinang yang diterajui DAP mendapat perhatian tambahan lagi kes Guan Eng sedang berjalan yang melibatkan rumah yang dibelinya di Jalan Pinhorn.

Seperti yang dijangkakan, pembangkang mendakwa bahawa ianya tidak adil dan merupakan penganiayaan politik. Mereka bercakap seolah-olah tiada penyalahgunaan kuasa atau rasuah, yang merupakan sebab utama SPRM terlibat. Kenapa apabila ia membabitkan tokoh-tokoh pembangkang ianya adalah politik tetapi apabila ia melibatkan pemimpin kerajaan itu adalah keadilan? Walaupun sebelum siasatan belum diselesaikan atau mahkamah boleh keluar dengan keputusannya, mereka sudah mengatakan bahawa Guan Eng dan Kerajaan Negeri Pulau Pinang tidak bersalah atas semua tuduhan.

Apabila berkait dengan Perdana Menteri Najib Tun Razak, mereka bertindak sebagai pendakwa, hakim dan juri dan menyebut Najib bersalah walaupun agensi-agensi terkait mengatakan sebaliknya. Mereka mendedahkan dokumen, kebanyakannya adalah diubahsuai, dan mengatakan ini adalah hak mereka sebagai pemberi maklumat sekalipun ini melanggar undang-undang tertentu. Kenapa pembangkang tidak boleh terima kenyataan? Mereka mengabaikan undang-undang apabila mereka melakukan kesalahan dan meraung sawan ketika mereka didapati bersalah.

– Malaysia Today

PENAFIAN : Artikel pendedahan ini adalah diambil sepenuhnya dari laman blog Malaysia Today dengan tajuk asal Why Can’t The Opposition Take Its Own Medicine?. Segala isi kandungan ini adalah dari penulis blog berkenaan dan pihak pru14.tv mungkin tidak bermaksud sedemikian. Pihak pru14.tv berharap pihak yang dituduh/diceritakan dalam artikel ini tampil membuat penafian jika ini merupakan fitnah dari pihak tak bertanggungjawab keatas dirinya, atau sebaliknya. Terima kasih.

Comments

comments



lagi info di : Gosip Artis Terkini
Previous
Next Post »
loading...