Get $25 free
loading...

Sebenarnya Mahathir Yang Mahu Dzulkifli Disingkirkan

Share This:

Walau bagaimanapun, sesiapa yang mungkin berada di belakang gerakan tersebut, objektifnya cukup jelas. Ini adalah untuk memalukan Dzulkifli dan menjadikannya liabiliti supaya Perdana Menteri Najib Tun Razak tidak mempunyai pilihan melainkan memecatnya dan menggantikannya dengan orang lain. Sekarang kebenaran telah muncul dan sebenarnya lebih daripada itu.

Apabila serangan ke atas Ketua Pesuruhjaya SPRM Dzulkifli Ahmad pertama kali bermula kira-kira dua setengah bulan yang lalu pada 13 Oktober 2017 terdapat spekulasi mengenai siapa yang mungkin berada di belakangnya. Suspek pertama adalah bekas Ketua Polis Negara dan kumpulan kongsi gelap cina yang tertekan dengan operasi SPRM.

Namun kemudian hanya The Malaysian Insight yang hanya memainkan isu ini dan sejak portal berita itu dikaitkan dengan Jabatan Peguam Negara maka kecurigaan berpindah kepada mereka yang ada di lingkaran koridor kuasa. Suspek yang lain adalah Shafie Apdal yang menghadapi masalah aliran tunai yang serius disebabkan tindakan SPRM terhadap mereka yang terlibat dalam penipuan projek air bernilai RM1.5 bilion di Sabah dan seterusnya pembekuan akaun bank.

Walau bagaimanapun, sesiapa yang mungkin berada di belakang gerakan tersebut, objektifnya cukup jelas. Ini adalah untuk memalukan Dzulkifli dan menjadikannya liabiliti supaya Perdana Menteri Najib Tun Razak tidak mempunyai pilihan melainkan memecatnya dan menggantikannya dengan orang lain. Sekarang kebenaran telah muncul dan sebenarnya lebih daripada itu.

Dzulkifli enggan menyertai konspirasi untuk menjatuhkan Najib jadi dia mesti dipecat

Dalam artikel sebelumnya, Mahathir wants Najib to appoint Mukhriz as DPM II, kami berkata:

Strategi Mahathir adalah menggunakan ancaman dan memeras ugut, modus operandinya yang biasa, dengan menggunakan SPRM dan Pejabat Peguam Negara bersetuju untuk melakukan kerjanya. Ini adalah cara yang biasa Mahathir mendapat orang untuk melakukan apa yang dia mahu.

Mahathir memeras ugut, Dzulkifli Ahmad, Ketua Pesuruhjaya SPRM, dan telah mengancam untuk melepaskan rakaman video yang akan membinasakannya dalam seminggu atau lebih jika dia tidak bersetuju untuk memainkan peranan. Faridah Begum K.A. Abdul Kader juga telah berkompromi dan Mahathir mempunyai bukti sahih tentang salahlakunya yang boleh mengenakan suaminya jika Peguam Negara juga tidak memainkan peranannya.

Apa yang Mahathir perlukan adalah mengawal SPRM dan Jabatan Peguam Negara untuk menamatkan Najib. Jabatan Peguam Negara mungkin lebih mudah dikawal kerana Faridah Begum telah ‘ditangkap’ dengan bukti kukuh. Walau bagaimanapun, Dzulkifli adalah ‘masalah berbeza’. Dia lebih degil sehingga Mahathir mungkin perlu melepaskan kononnya video seks pada minggu depan.

Ini semua tentang menjadikan Mukhriz sebagai Perdana Menteri

Ya, agenda Tun Dr Mahathir Mohamad adalah untuk menjadikan anaknya Mukhriz sebagai Perdana Menteri. Itulah agendanya sejak tahun 2009 dan itu tidak berubah. Dan ketika Najib enggan membantu Mukhriz memenangi jawatan Ketua Pemuda Umno pada 2009 dan jawatan Naib Presiden Umno pada tahun 2013, Mahathir memutuskan bahawa Najib harus disingkirkan. Dan ketika itulah Mahathir menggunakan 1MDB sebagai alat untuk menggulingkan Najib.

Cara yang akan dilakukan adalah terlebih dahulu untuk membuat laporan polis terhadap 1MDB pada bulan Disember 2014, yang Mahathir menggunakan Khairuddin Abu Hassan. Kemudian kempen ‘1MDB’ akan bermula pada awal 2015 hingga Julai 2015 apabila SPRM dan AGC akan masuk untuk ‘membunuh’. Itu sepatutnya diselesaikan pada 29 Julai 2015 semasa mesyuarat Kabinet ketika Najib akan ditawarkan dua pilihan – meletakkan jawatan atau pergi ke penjara.

Jadi SPRM dan Jabatan Peguam Negara sangat penting untuk rancangan ini berjaya. Dan apabila rampasan kuasa pada 29 Julai gagal, dua hari kemudian, pada 31 Julai 2015, mereka menggunakan Sarawak Report untuk menerbitkan dokumen palsu untuk kononnya mendedahkan jenayah Najib dan mencadangkan bahawa ini adalah mengapa Najib sepatutnya ditangkap pada 29 Julai.

Segala-galanya adalah untuk singkirkan Najib, melainkan jika dia melantik Mukhriz sebagai nombor dua atau TPM II kepada Zahid Hamidi

Ini adalah umpama ‘pertunjukan anjing dan kuda pony’ tetapi sejak SPRM dan Jabatan Peguam Negara dianggap di belakangnya maka ia mestilah benar. Lembaran caj palsu yang diterbitkan di Sarawak Report mestilah benar jika SPRM dan Jabatan Peguam Negara yang terlibat. Itulah sebabnya SPRM dan Jabatan Peguam Negara adalah penting dalam gerakan berskala besar. Mereka boleh memberikan legitimasi walaupun kepada dokumen palsu selagi ia kelihatan seperti SPRM dan Jabatan Peguam Negara mengesahkannya.

Dzulkifli juga ditawarkan dua pilihan, seperti bagaimana Najib ditawarkan dua pilihan pada Julai 2015. Mainkan peranan atau berhadapan dengan serangan. Sekiranya Dzulkifli bersetuju untuk menyertai konspirator maka dia akan terselamat. Jika dia enggan mereka akan mengedarkan gambar-gambar beliau berpegangan tangan dengan wanita lain dan dia akan dimusnahkan sepenuhnya.

Dzulkifli enggan jadi mereka mengeluarkan gambar itu dan kemudian menggunakan The Malaysian Insight untuk memainkan isu tersebut. Itulah dua setengah bulan yang lalu dan Dzulkifli masih tidak jatuh. Jadi sekarang mereka perlu meningkatkan serangan dan yang akan dilakukan minggu depan atau lebih lagi apabila video baru yang mereka telah rekayasa akan disebarkan.

Mahathir kecewa bahawa Najib tidak tunduk dan bahawa rampasan kuasa 29 Julai 2015 yang sepatutnya diterajui oleh SPRM dan AGC gagal

Ia mengambil masa juga untuk keluar dengan video baru ini kerana ia perlu kelihatan asli- sama seperti video Anwar Ibrahim ‘Jam Omega’ dan video ‘Spender’ Mustafa Ali (spender ialah slang Terengganu untuk pakaian dalam). Mereka berharap bahawa video baru ini akan memaksa Najib membuat keputusan dan menjadikannya tiada pilihan melainkan untuk memecat Dzulkifli.

Najib tidak akan begitu bodoh untuk memecat Dzulkifli dan menggantikannya dengan seseorang yang akan dikuasai oleh Mahathir. Itulah seperti meletakkan pistol ke kepala sendiri dan menarik picunya. Mahathir memerlukan kedua-dua SPRM dan Jabatan Peguam Negara. Jika kedua-duanya bekerja sebagai satu pasukan untuk menyingkirkan Najib maka ia boleh berlaku. Hanya SPRM atau hanya AGC sahaja tidak akan dapat menjayakannya.

Ini bukan mengenai salah laku seksual. Sekiranya ya maka Anwar Ibrahim, Muhyiddin Yassin, Ramkarpal Singh s / o Karpal Singh, Nurul Izzah Anwar, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, dan ramai lagi yang bersalah lebih daripada sekadar berpegangan tangan. Tetapi itu bukan isu. Hanya Dzulkifli yang menjadi isu. Dan itu kerana ini bukan tentang memegang tangan tetapi mengenai beliau enggan membantu singkirkan Najib bagi memungkiri Mukhriz akhirnya menjadi Perdana Menteri.

Malaysia Today

PENAFIAN : Artikel pendedahan ini adalah diambil sepenuhnya dari laman blog Malaysia Today dengan tajuk asal It’s Mahathir who wants Dzulkifli removed after all. Segala isi kandungan ini adalah dari penulis blog berkenaan dan pihak pru14.tv mungkin tidak bermaksud sedemikian. Pihak pru14.tv berharap pihak yang dituduh/diceritakan dalam artikel ini tampil membuat penafian jika ini merupakan fitnah dari pihak tak bertanggungjawab keatas dirinya, atau sebaliknya. Terima kasih.

Comments

comments

Related Post

DAIM ZAINUDDIN’S SHOCKING ANSWERS
Isu Tanah Felda Bukan Main Bising, DAP Nak “Lelong...
Kenaikan Kos Sara Hidup Di Selangor Bukan Kerana G...
Muflis Kerana Cukai Tertunggak Serendah RM32 ribu ...


lagi info di : Gosip Artis Terkini
Previous
Next Post »
loading...