Get $25 free
loading...

Rungut Kos Sara Hidup, Tapi Masih Mampu Ke Korea Selatan

Share This:

Bercerita mengenai kos sara hidup pada masa kini, kita dapat lihat sesetengah mereka yang merungut walhal  masih rami lagi yang mampu untuk menikmati kehidupan hari ini walaupun kos yang mahal untuk terbang ke Korea Selatan.

Namun jika kita hidup memfitnah orang lain demi kesenangan diri maka berhati-hatilah kerana ianya akan terbongkar juga suatu hari nanti.

Menurut sumber mengatakan di Itaewon ada hostel dan juga guest house yang banyak pilihannya. Harga caj per malam juga banyak pilihan bergantung kepada bagaimana kesanggupan dan kemampuan seseorang.

Antara pilihan yang dikatakan murah (bilik tiada TV dan tandas, bilik mandi berkongsi ramai-ramai – ini pun hampir RM200/malam tanpa breakfast).

Betapa mahalnya jika dibandingkan di Malaysia, dengan harga RM200 itu mereka masih boleh menikmati keselesaan betaraf lima bintang.

Korea Selatan adalah sebuah negara yang matawangnya hampir menyamai dollar Amerika berbanding dengan Ringgit Malaysia dan kos hidupnya tinggi kalau dibandingkan dengan duit kita.

Namun masih ramai rakyat Malaysia yang mampu datang ke sana setiap hari terutamanya bila cuti sekolah tidak kira musim apa pun. Walaupun warga netizen yang condong kepada pembangkang dan hampir saban waktu menyalak bertempik betapa susahnya hidup di Malaysia, penumpang pesawat AirAsia sentiasa 90% penuh dengan rakyat Malaysia.

Rata-rata peniaga pasar malam tersohor di Seoul tahu serba sedikit tentang bahasa Malaysia.

Jelas penjaja begitu peka, kalau tidak boleh bertutur dalam bahasa Malaysia, mereka akan rugi tidak dapat menarik perhatian pelanggan dari Malaysia.

Ironinya, netizen yang condong kepada Lim Kit Siang dan DAP hanyalah jeritan sawan politik dan tidak mampu untuk menutup cerita betapa rakyat Malaysia mampu kemana sahaja di dunia ini.

Kalau  ekonomi negara kita bukan di landasan terbaik, mana mungkin setiap pesawat ke luar negara termasuk ke Korea Selatan dipenuhi oleh rakyat kita.

Tambah membanggakan. Zaman sekarang, cuti sekolah bawa anak jalan-jalan.

Samaada di dalam negara maupun di luar negara nak dibandingkan dengan zaman dahulu yang terlalu daif.

Di dalam negara pun harga pakej bercuti berbeza dengan musim tidak cuti sekolah.

Bayangkan anda berselisih bahu di mana sahaja anda pergi di kawasan tumpuan di Seoul. Masing-masing tersipu bila berselisih, mungkin di dalam hati masing-masing berkata – “kantoi sudah, mampu ke sini, menyalak di facebook”.

Ramai yang menjadi pelarian politik kononnya kos sara hidup di Malaysia begitu teruk,walhal mereka masih mampu untuk datang ke negara itu,malah mampu ke mana sahaja di dunia ini.

Comments

comments



lagi info di : Gosip Artis Terkini
Previous
Next Post »
loading...