Get $25 free
loading...

Akibat Suka Minum Air Ini,Saluran kencing Budak 7 Tahun Terpaksa Dibuang


Ngeri! ! Saluran kencing kanak kanak 7 tahun terpaksa di buang karena terlalu kerap meminum air botol jenis ini.

Akibat Suka Minum Air Ini,Saluran Kemih Budak 7 Tahun Terpaksa Dibuang|Seorang ibu pengguna media sosial menceritakan tentang penyakit ngeri yang di alami oleh anak perempuannya yang berusia 7 tahun akibat dari rutin minum air seperti teh dalam kemasan botol dan juga air buah lainnya.
Air minum berbagai perasa yang menarik memang menjadi penghilang dahaga yang menyegarkan,tak hanya di musim panas saat rilek pun banyak yang mencari minuman ini.
Banyak kilang yang membuat minuman bermacam macam perasa mulai dari kopi,soda,anggur dan lainnya.
Dikutip dari facebook Claire Ginn dalam postingan yang bertarihk 08.12.2016 memberi peringatan kepada orang ramai agar tidak terlalu kerap meminum minuman berperasa.
Anak perempuannya yang sangat menyukai minuman ini seringkali menyuruh ibunya membelikan minuman perasa teh berkemasan dalam botol.
Tidak hanya itu air tersebut juga dibawa kesekolah sebagai bekalan bila dahaga,awalnya ginn tidak terlalu risau tentang tabiat anaknya,namun tidak lama selepas itu Ginn mulai dihantui mimpi ngeri apabila kesehatan anak tidak baik.
Anaknya mengeluh sakit di bagian perut dan teramat sakit bila kencing,Pada keesokan harinya kesihatan anaknya semakin bertambah teruk hingga terasa seperti terbakar dibagian kemaluan dan mengeluarkan kencing berdarah.
Risau dengan keadaan anaknya dia pun segera membawa anaknya berjuma doktor.Menurut pemeriksaan doktor anak ginn menderita penyakiy ISK(Infeksi Saluran Kemih) Secara umum isk adalah rasa sakit pada waktu kencing ,bau air kencing busuk menyegat dan bercambur darah.
Akibat dari perkara itu pihak doktor terpaksa membuat pembedahan untuk membuang saluran kemih anak ginn untuk mengelakkan jangkitan merebak pada bagian lain terutama ginjal,dan kini anaknya kencing melalui paip yang di sambung keluar.
jkjk
Nota eberita:sebenarnya tubuh manusia terdiri dari 60 peratus air.70 peratus di otak dan 90 peratus di paru paru.
Sekurang kurangnya tubuh manusia membutuhkan 2.4 liter air putih setiap hari untuk menggantikan air yang hilang melalui keringat.
Hal inilah yang di anggap mudah oleh manusia dan lupa meminum air putih,kebanyakannya akan memilih air berperasa dan soda.Akibatnya tubuh tidak mendapat air yang dibutuhkan dan kesannya jatuh pada kesihatan.



lagi info di : MALAYSIA TRENDING NOW
Previous
Next Post »
loading...