Get $25 free
loading...

((MOHON KONGSIKAN)) KETAHUILAH JIKA JUS TEMBIKAI DI CAMPUR DENGAN SERBUK LADA MAMPU MENGUBATI KOLESTEROL, JANTUNG, KANSER DAN SEMBELIT !!

cccini-manfaat-sehat-dari-tembikai-dan-merica
Gabungan dari ketiga bahan itu membuahkan minuman kaya kalsium, magnesium, kalium, tembaga, seng, serta besi. Satu gelas juice semangka ini boleh dikemas dengan vitamin C, vitamin B1, B2, B3, B5 dan B6. Kandungan dalam satu gelas juice semangka itu juga menaruh deretan manfaat ini buat badan anda, seperti yang ditulis melalui boldsky.
1. Kurangkan berat badan
Jus stembikai iaitu satu diantara jus paling baik untuk menurunkan berat badan. Bila anda memberikan sejuput lada dalam jus itu, jadi ini bakal jadi minuman prima untuk turunkan kalori lebih cepat.
2. Mengawal kolesterol
Bila anda mempunyai cholesterol tinggi, pengambilan jus tembikai yang diberi tambahan lada akan membantu badan meningkatkan kandungan cholesterol baik (HDL).
3. Menghindar kanser
Semangka mengandung antioksidan yang dimaksudkan likopen. Antioksidan ini bakal menolong menghancurkan beberapa sel kanser dalam kelenjar prostat.
4. Mengelak serangan jantung
Semangka punya kandungan asid folik yang cukup untuk badan. Asam folat membantu melancarkan pengaliran darah ke jantung hingga mengelak berlakunya masalah pada jantung.
5. Kurangkan kelebihan cecair dalam badan
Semangka iaitu satu diantara buah-buahan yang berbentuk diuretik yang menolong menyingkirkan cecair berlebihan pada badan. Jus ini begitu baik untuk wanita pada masa haid.
6. Mengatasi sembelit
Sembelit memanglah seringkali menempa. Namun. gabungan jus semangka serta serbuk lada boleh membantu melancarkan pembuangan bekas pencernaanmu.
Terkecuali manfaat diatas, antioksidan dalam jus tembikai boleh kurangkan pengumpulan racun dalam badan. Keadaan ini boleh kurangkan risiko diserang asma.
Previous
Next Post »
loading...